۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۷۱۷۸۰۵
با حضور وزیر کشور؛

اختتامیه همایش«حکمرانی روستایی و مبانی تسهیل گری» برگزار شد

اختتامیه همایش«حکمرانی روستایی و مبانی تسهیل گری» برگزار شد
اختتامیه همایش «حکمرانی روستایی و مبانی تسهیل گری» با حضور وزیر کشور، فرمانداران، بخشداران، دهیاران و مبلغان روستایی کشور در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اختتامیه همایش و دوره «حکمرانی روستایی و مبانی تسهیل گری» عصر امروز با حضور وزیر کشور، فرمانداران، بخشداران، دهیاران و مبلغان روستایی کشور در سالن همایش های مجتمع یاوران مهدی برگزار شد.

 دکتر وحیدی وزیر کشور با اشاره به اینکه در این الگوی اقتصادی چه چیزهایی مبنا قرار می دهیم، ابراز کرد: برای حوزه اقتصاد در الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت بایستی الگوی مختص به خود داشته باشیم که یکی از حوزه های جدی مورد توجه روستاها هستند.

وحیدی با تشریح این نکته که چرا باید روستاها را توسعه داد، تصریح کرد: نتیجه خالی شدن روستاها و هجرت به شهرها به لحاظ مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به ضرر خواهد بود و خالی شدن روستاها یعنی از بین بردن اصالت ها، لذا به دنبال نقطه کلیدی و محوری در الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت یعنی توسعه روستاها در دولت سیزدهم هستیم.

وزیر کشور دولت سیزدهم با اشاره به اینکه وضعیت میزان رشد جمعیت کشور در سطح انتظار نیست، خاطرنشان کرد: در بین کشورهای جهان اسلام و کشورهای همسایه پایین ترین سطح جمعیتی قرار داریم و بهترین فضا برای حل این مسئله روستا است.

وی ادامه داد: تحول روستا مسئله بسیار کلیدی است و از اول انقلاب نیز دولت های انقلابی دنبال تحقق این مسیر بوده اند اما به رغم همه سرمایه گذاری ها آنچه دنبالش بودیم محقق نشده و یکی از اهداف اینگونه نشست ها رسیدن به پاسخ این مشکل و ارائه راهکارهای لازم است و دولت سیزدهم نیز حامی روستائیان و اشتغال آفرینان روستا خواهد بود.

در ابتدای این مراسم دکتر پدرام با اشاره به اینکه دوره های چهار روزه این مجموعه در راستای ارتقاء سطح علمی و عملی مسؤولان روستایی است، گفت: بدون شک مردم اگر بتوانند از مواهب این برنامه بهرمند شوند در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی گام برداشته و در جریان حکمرانی کشور حرکت خواهند کرد.

وی افزود: حکمرانی دستخوش تغییر و تحولاتی قرار گرفته است که در آینده تمرکز بر امور نوینی خواهد بود که از آن جمله روستا است به همین دلیل در این دوره تلاش شد تا نمایندگان مردم در کنار نمایندگان دولت قرار بگیرند  و در این دوره هم بحث های دانشی و هم مهارت افزایی مد نظر قرار داده ایم.

گفتنی است در بخشی از این مراسم حجت الاسلام حسین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه در این دنیا زیاد ماندگار نخواهیم بود و یک روز رخت بر خواهیم بست، اظهار کرد: از نظر قرآن و روایات اهل بیت (ع) بهترین اندوخته برای آخرت خدمت به مردم و محرومان جامعه خواهد بود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در ادامه افزود: دولت امروز کشور دولت مسجد محور است و لذا باید محوریت خدمت رسانی به مردم مسجد باشد و خدمات دولتی را با محوریت مسجد ارائه کنید که هم در دینداری مردم اثر دارد و هم آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد.

ارسال نظرات