۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۷۱۷۸۱۲
با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان؛

مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی برگزار شد

مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی برگزار شد
اصفهان - حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه اسلام برای سالمندان احترام زیادی قائل است، گفت: تکریم سالمندان تکریم خدا است به ویژه اگر پیرغلام امام حسین باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی سه شنبه شب در مراسم تجلیل از پیرغلامان امام حسین (ع) که در دانشگاه کاشان برگزار شد با تسلیت شهادت امام سجاد (ع)، گفت: اسلام برای سالمندان ارزش و احترام زیادی قائل است.

وی با اشاره به اینکه تکریم سالمندان، تکریم خدا است، افزود: تکریم سالمندی که پیرغلام امام حسین (ع) است ارزش گزاری آن بی نهایت است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به کل مجموعه عاشورا، شهدای ۷۲ تن و اسرای آل الله، گفت: از بچه شش ماهه تا جون غلام ۹۰ ساله هیچکدام عزت خود در برابر دستگاه جبار یزید از دست ندادند.

وی با اشاره به اینکه مراسم شیرخوارگان حسینی همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا برگزارمی شود، افزود: علی اصغر شش ماهه امام حسین (ع) با مراسم شیرخوارگان حسینی مکتب تشیع را به ۸ میلیارد مردم دنیا معرفی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: انگلستان با بهانه ترویج خشونت از برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی جلوگیری می‌کند چرا که می‌داند چه دستاوردی دارد، اما مراسم قمه زنی تشیع لندنی را با حمایت پلیس انگستان برگزار می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: هرچند به ظاهر حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) اسیر یزید هستند، اما این یزید است که اسیر حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات