۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۷۱۷۸۵۰

فعال شدن اینترنت ایمن برای کودکان و نوجوانان در آینده‌ای نزدیک

فعال شدن اینترنت ایمن برای کودکان و نوجوانان در آینده‌ای نزدیک
وزیر ارتباطات از فعال شدن اینترنت ایمن برای کودکان و نوجوانان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سی و ششمین اجلاس روسای آموزش و پرورش اظهار کرد: تمایل به مهاجرت از سنین پایین یعنی دوره لیسانس و حتی دبیرستان نشان می‌دهد دشمن در حال کار کردن است و در چنین شرایطی تربیت نسل متعهد به کشور کار دشواری است.

وی افزود: در برخی موارد همچون شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های اطلاع رسانی زمین را واگذار کرده‌ایم و باید با همراهی جوانان، پلتفرم‌های بومی با کیفیت را ایجاد کنیم.

زارع پور گفت: انتقادات جدی به شاد دارم اما معتقدم در زمان خود بهترین کار انجام شد البته برنامه‌هایی برای ارتقای آن دارند، همچنین عدالت آموزشی را فراهم کرد و در دور افتاده ترین نقاط کشور از این ظرفیت استفاده می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات متذکر شد: در تمام کشورها قواعدی برای فضای مجازی پیش بینی شده است اما در کشور ما این موضوع رعایت نمی‌شود و همین باعث آسیب به نسل آینده خواهد شد‌.

وی متذکر شد: جهت گیری فناوری به سمتی است که هر چقدر هم بخواهیم آن را مدیریت کنیم کودک و نوجوان در معرض محتوای نامناسب قرار دارد بنابراین آموزش خودکنترلی بسیار اهمیت دارد البته در هیچ جای دنیا مثل کشور ما کودکان را بی پناه در فضای مجازی رها نکرده‌اند.

زارع پور گفت: در دولت سیزدهم اینترنت کودک و نوجوان را ایحاد خواهیم کرد تا ابزاری در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد بنابراین اینترنت ایمن و مفید را برای گروه‌های سنی مختلف تأمین خواهیم کرد تا اگر موبایل در اختیار کودک و نوجوان قرار گرفت، در معرض محتوای مضر قرار نگیرد و این امکان به والدین داده می‌شود که لیست سفیدی را برای فرزندشان تهیه کنند و سایت‌هایی که صلاح می‌دانند را برای کودک خود تعریف کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات