۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۷۱۷۸۵۱
اسماعیلی:

نخستین جلسه اعضای حقوقی شورای عالی سینما تشکیل می شود

نخستین جلسه اعضای حقوقی شورای عالی سینما تشکیل می شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نخستین جلسه اعضای حقوقی شورای عالی سینما تا قبل از 21 شهریور، روز ملی سینما، تشکیل می شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست امروز هیأت دولت گفت: آیین نامه بند (ز) برنامه وبودجه که لایحه بودجه 1401 است نیاز به تغییراتی داشت که آن را انجام دادیم و مشکلاتش برطرف شد و دیروز ابلاغ رسمی شد.

وی در تشریح جزئیات این آیین نامه افزود: در مورد دو درصد بودجه های فرهنگی، هزینه کرد دستگاه‌های اجرایی و شرکت های دولتی در حوزه هنر، فرهنگ و رسانه است که  قانونش ابلاغ و کارگروه اجرایی نیز  تشکیل شد، این اقدام  تحول مهمی است و گام به گام درحال پیشرفت است.

اسماعیلی تصریح کرد: ‌اولین جلسه اعضای حقوقی شورای عالی سینما تا قبل 21 شهریور، روز ملی سینما، تشکیل می شود.

وی افزود: وزیر امور خارجه به دلیل مسائل بین المللی و وزیر آموزش و پرورش به دلیل ظرفیتی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سینمای رشد وجود دارد، به‌عنوان اعضای حقوقی شورا انتخاب شدند.

اسماعیلی تشریح کرد: انشاءالله اولین جلسه شورای عالی سینما را تا روز 21 شهریور که روز ملی سینما است برگزار خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد انتقال پیکر هوشنگ ابتهاج و حواشی پیش آمده در مورد آن گفت: اختلافی داخلی و خانوادگی بود که دادگاه به نفع انتقال پیکر مرحوم ابتهاج به ایران حکم داده است. در گیلان، با همکاری بسیار خوب مقامات محلی و استانی آماده برگزاری مراسم تدفین ایشان هستیم و مقدمات آن به خوبی درحال پیگیری است.

ارسال نظرات