۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۷۱۷۹۳۵

موکب های اربعین از 15 شهریورماه در کرمانشاه برپا می شوند

موکب های اربعین از 15 شهریورماه در کرمانشاه برپا می شوند
کرمانشاه ـ از ۱۵ شهریورماه موکب ها عملاً در مسیر رفت برقرار خواهند شد و به زوار ارائه خدمات می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، بهمن صحرایی امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال تعداد موکب های اربعین حسینی نسبت به دوره های گذشته 35 درصد افزایش دارند.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه تاکید کرد: استان کرمانشاه در سال جاری ۱۷۳ موکب دارد که از مبادی ورودی به استان تا منتهی به همین و مرز خسروی مستقر می شوند.

این مقام مسؤول افزود: از این تعداد ۳۳ کم در کشور عراق در مسیر نجف اشرف تا کربلا متمرکز شده اند که تعداد قابل توجهی آن در کربلا مستقر هستند.

صحرایی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: ستاد عتبات عالیات مسؤولیت جمع آوری مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه زائر را برعهده دارد و به این جهت در آمادگی کامل است.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه تاکید کرد: مدارس، ورزشگاه‌ها و حسینیه ها در بین مسیر حرکت زوار برای اسکان در نظر گرفته شده که در صورت نیاز در اختیار زائرین قرار خواهد گرفت.

صحرایی اظهار کرد: از ۱۵ شهریورماه جاری موکب ها عملاً در مسیر رفت برقرار خواهند شد و به زوار ارائه خدمات می دهند و برای برگشت نیز چند روز قبل از اربعین موکب های مسیر برگشت فعال خواهند شد که تا ۳ روز پس از اربعین نیز ارائه خدمات می دهند.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه گفت: اذعان داشت: استان کرمانشاه از سالیان دور میزبان خوبی برای زوار عتبات عالیات بوده و هر سال شاهد رونق بیشتر تعداد موکب ها هستیم.

صحرایی گفت: ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه به عنوان کمیته مشارکت های مردمی و تغذیه آماده دریافت هرگونه کمک در راستای تغذیه زوار اربعین از جمله برنج، روغن، قند، شکر و ... است و شهروندان می توانند نذورات خود را به آدرس ستاد عتبات عالیات کرمانشاه، سه راه ۲۲ بهمن، مقابل مسکن و شهرسازی ارسال کنند./1400/

ارسال نظرات