۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۷۱۷۹۴۲
رئیس مجلس شورای اسلامی:

تکمیل سد معشوره ظرفیتی برای بهبود وضعیت کسب و کار در لرستان است

تکمیل سد معشوره ظرفیتی برای بهبود وضعیت کسب و کار در لرستان است
قالیباف بر ضرورت تکمیل سد معشوره تاکید کرد و گفت: تکمیل این سد ظرفیتی برای رونق کشاورزی و بهبود وضعیت کسب و کار در لرستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، محمد باقر قالیباف، ظهر امروز در دومین روز از سفر خود به استان لرستان و بازدید از پروژه های استان، در بازدید از سد معشوره در جمع خبرنگاران، با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت گفت: امید است که دولت سیزدهم در خدمت به مردم با اولویت معیشت و توسعه زیرساخت‌ها موفق باشد.

وی به ظرفیت ها و توانمندی های استان لرستان اشاره کرد و بیان کرد:  توجه به این توانمندی ها می تواند بستر رونق اشتغال و تولید در این استان باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی مهم ترین زیرساخت مورد نیاز در استان لرستان را آب دانست و افزود: درصورت تامین این مهم، گردشگری، زیرساخت جاده و اشتغال محقق می شود.

وی با بیان اینکه در مجموع توسعه لرستان در زیرساخت آب خلاصه می‌شود، عنوان کرد: سرمایه های آبی استان لرستان باید به درستی کنترل شود.

قالیباف به طرح های نیمه تمام حوزه آب در لرستان به ویژه سد معشوره اشاره و خاطرنشان کرد: اگر سد معشوره ۱۰ سال قبل به بهره‌برداری می‌رسید شاهد خسارات چند ۱۰ هزار میلیارد تومانی سیل سال ۹۸ به استان‌های لرستان و خوزستان نبودیم.

وی بر ضرورت تسریع در تکمیل سد معشوره تأکید کرد و گفت: تکمیل این سد بستر رونق زراعت در منطقه و بهبود وضعیت کسب و کار خواهد شد.

سد معشوره یک نقطه حیاتی برای کشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: سد معشوره یک نقطه حیاتی برای کشور است و می‌تواند پیشران اصلی اتفاقات خوب باشد و دولت و مجلس مصمم هستند تا در این خصوص گام جدی بردارند.

وی یادآور شد: سد بختیاری نیز یکی از موضوعات مهم و ملی استان است که در اولویت قرار داشته و تاثیرات مشابه سد معشوره را در سطح کلان و مهار آب‌های کشور دارد.

راه اندازی صنایع تکمیلی کشاورزی در لرستان ضروری است

قالیباف با اشاره به اینکه استان لرستان  در حوزه کشاورزی، زراعت، باغبانی و گیاهان دارویی شرایط منحصربه فردی دارد، گفت: راه اندازی صنایع تکمیلی کشاورزی در لرستان ضروری است.

وی توجه به رفع مشکلات استان لرستن به ویژه در حوزه اشتغال را مورد تاکید خواند و بیان کرد: در آستانه برنامه توسعه هفتم نیز به این استان سفر کرده‌ایم تا با نگاه عمیق‌تر و دقیق‌تری نسبت به گذشته آن را ببینیم./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات