۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۷۱۸۰۵۹

مسجد امیرالمومنین محفل ده‌ها مدافع حرم

مسجد امیرالمومنین محفل ده‌ها مدافع حرم
این سکونت آغاز داستانی برای ساخت پایگاه بسیج و مسجد امیرالمومنین(ع) شد که بعدها با ‌تداوم برنامه‌های فرهنگی، این محفل ده‌ها مدافع حرم و جانباز و سه شهید شاخص مدافع حرم از‌جمله مصطفی صدرزاده، سجاد عفتی و محمد آژند را تقدیم کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خدایار بهرامی از پاسداران زحمتکش و ساکن شهرک کهنز بوده و از بنیانگذاران مسجد امیرالمومنین(ع) است که فعالیت‌های او و همکارانش ثمره‌ای به اندازه بالندگی و سرافرازی ایران به ارمغان آورده است.

حاج‌آقا بهرامی که پسر خودش هم از مدافعان حرم است از روزهای ساخت مسجد امیرالمومنین(ع) در کهنز می‌گوید: «پس از استقرار در کهنز، بر‌اساس دستور خداوند بر آن شدیم تا شرایط برگزاری اقامه نماز جماعت را فراهم کنیم. دستمان خالی بود اما با همفکری و عنایت خداوند به ساخت مسجد روی آوردیم. ابتدا پایگاه بسیج راه‌اندازی و از سال 78کلنگ ساخت مسجد را آغاز کردیم. همزمان دو کار انجام دادیم؛ هم خشت‌ و گل را برای ساخت مسجد روی هم گذاشتیم و هم میان مردم رفتیم و نوجوانان را برای حضور در مسجد تشویق کردیم. این نوجوانان جذب مسجد شدند و کم‌کم به بالندگی رسیدند. با آنها دوست شدیم، اردوهای فرهنگی و تفریحی رفتیم و در کنار هم زندگی کردیم. به‌تدریج محبت در قلب آنان جوانه زد و از همین نوجوانان 300 پاسدار به سپاه تقدیم شد.»

او ادامه داد: «تلاش‌مان بر این بود که علاوه بر آموزه‌های دینی و فرهنگی، این نسل را برای دفاع هم آماده کنیم. بعدتر موضوع سوریه مطرح شد که ده‌ها نفر از این بچه‌ها برای دفاع از شامات عازم جبهه جنگ شدند. سه شهید، دو مجروح قطع عضو و 15 جانباز سهم مسجد امیر‌المومنین(ع) در این جنگ بود. این اتفاق نتیجه یک کار فرهنگی و باور بود. ما باور کردیم اگر با نوجوانان کار کنیم به بار خواهد نشست.»

مؤسس مسجد امیرالمومنین(ع) افزود: «اگر تأملی به آمار شهدای دفاع ‌مقدس داشته باشیم متوجه می‌شویم بیش از 95درصد این افراد تربیت‌یافته مساجد هستند. کسانی که در طول این سال‌ها برای دفاع از میهن و حق پیشقدم شده‌اند و می‌شوند، همان خروجی‌های مسجد هستند. اگر بخواهیم برای دفاع فرهنگی هم در برابر هجمه‌های دشمن جایگاه ممتازی معرفی کنیم، این جایگاه باز هم مسجد نام دارد. بسیاری از فعالیت‌هایی که در راستای محرومیت‌زدایی انجام می‌شود مثل فراهم‌کردن بسته‌های معیشتی، تهیه جهیزیه و کارهایی از این قبیل باز هم از مساجد سرچشمه می‌گیرد.» 

او با گله‌مندی از برخی مسئولان برای نداشتن نگاهی ویژه و جامع به مساجد گفت: «من به‌عنوان کسی که در مسجد خدمت می‌کنم از مسئولان گله‌مندم. متاسفانه به مساجد خیلی بها داده نمی‌شود. مسجد امروز به‌صورت سنتی با دشمنانی مبارزه می‌کند که به آخرین سلاح‌ها در داخل و خارج از مرزها مجهز هستند. مساجد نیاز به مدد دارند و باید دستی برای یاری به سمت آنها دراز شود. یکی از مشکلات ما وجود کسانی است که عامدانه یا غیرعامدانه مانع از توجه به مساجد می‌شوند. دشمن به‌شدت از حرکت حساب‌شده فرهنگی می‌ترسد. حتی از یک برنامه تلویزیونی یا یک سرود هراس دارند و همه عوامل خود را برای مبارزه به میدان می‌آورند.»

حاج‌آقا بهرامی برای دشمن که قصد دارد جایگاه مسجد را در چشم مردم تقلیل دهد سهم قائل است و می‌گوید: «دشمنان که به کار خود مشغول هستند اما برخی مسئولان هم سادگی می‌کنند و از نقش تربیتی و فرهنگی مسجد غافل هستند. بقا و دوام کشور ما به فرهنگ ناب شیعی وابسته است. اگر این فرهنگ آسیب ببیند از انقلاب چیزی نمی‌ماند. بهترین جایگاه تبلیغ فرهنگ شیعه هم مساجد هستند. باید به این نکته توجه کرد که دشمن مجهز و متحد است اما به این فکر کنید که مساجد انسجام و اتحاد لازم را دارند؟ یک مسجد نمی‌تواند به تنهایی در برابر دشمن ایستادگی کند. باید بر‌اساس نیاز روز جامعه صدایی واحد از مساجد بلند شود و اقدامات فرهنگی مشخصی برای مساجد تعریف شود. با یک جریان متفرق نمی‌توان در برابر دشمن منسجم ایستادگی کرد. اینجاست که نقش امور مساجد پررنگ می‌شود.»

منبع: ضمیمه چاردیواری روزنامه جام‌جم

 
ارسال نظرات