۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۷۱۸۱۲۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

دوسالانه کتاب با هدف ترویج کتابخوانی و حمایت از ناشران برگزار می‌شود

دوسالانه کتاب با هدف ترویج کتابخوانی و حمایت از ناشران برگزار می‌شود
تمنایی از برگزاری دوسالانه کتاب اصفهان خبر داد و گفت: معرفی ناشران و محصولات ناشران، تشویق جامعه به کتابخوانی و حمایت از ناشران از اهداف دوسالانه کتاب اصفهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، علی تمنایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری دوسالانه کتاب اصفهان، با بیان اینکه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، خانه کتاب و ادبیات ایران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت تعاونی ناشران کتاب اصفهان محورهای برگزاری دوسالانه کتاب هستند، گفت: دو سالانه سه هدف عمده و مهم دارد، یک اینکه معرفی و ارائه صحیح و خوبی از کتب ناشران در استان صورت بگیرد و دیگر اینکه فرهنگ کتابخوانی در جامعه ترویج بشود و دیگر فروش و عرضه خوب و مطلوب کتاب‌های ناشران و تشویق ناشران و تولید کنندگان کتاب در استان اصفهان است.

وی در ادامه با بیان اینکه کتب چاپ شده در یک سال اخیر در این دوسالانه شرکت خواهند کرد، افزود: کتاب‌ها یا متعلق به ناشران استان اصفهان است، یا اینکه موضوع آن مربوط به اصفهان است و یا اینکه پدید آورنده کتاب اصفهانی است و چون اصالت ناشر یا مؤلف اصفهانی است امکان حضور در جشنواره را خواهند داشت.

تمنایی با بیان اینکه یازده عرصه برای حضور کتاب‌ها و داوری در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: دین و فلسفه، علوم سیاسی، علوم اجتماعی،زبان و زبان شناسی، علوم پایه، حقوق، هنر و معماری، روانشناسی و علوم تربیتی، علوم عملی، ادبیات، تاریخ و جغرافیا از جمله عرصه‌های موضوعی است همچنین بخش کودک و نوجوان هم به بخش‌های جشنواره اضافه خواهد شد و تولید کنندگان کتاب در بخش‌های مختلف نیز در جشنواره شرکت خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تا ۱۵ شهریورماه این جشنواره ادامه دارد و بیش از سه برابر سال گذشته تا کنون شرکت در جشنواره داشته‌ایم و حدود ۶۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، داوری آثار در تهران صورت می‌گیرد اگرچه دبیرخانه جشنواره در اصفهان مستقر است.

وی از بخش ویژه دفاع مقدس با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبرداد و اظهار کرد: این بخش داوری ویژه‌ای خواهد داشت و هدف از این بخش ترویج و نشر فرهنگ دفاع مقدس خواهد بود. بخش ویژه دیگر نیز حوزه نماز بوده است و آثاری که در استان اصفهان در این زمینه به چاپ رسیده است نیز با داوری و جایزه ویژه همراه خواهد بود.

تمنایی خاطرنشان کرد: از سال گذشته تا به امروز توانسته‌ایم در عرصه‌های مختلف در کنار کسانی باشیم که از اداره کل ارشاد مجوز دریافت کرده‌اند، اختصاص تسهیلات با سود ۱۲ درصد به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان خواهند داشت و ۱۲ و نیم میلیارد تومان تسهیلات در یک سال اخیر به فعالان عرصه‌های مختلف مرتبط با فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شده است. با مراحلی ساده افراد می‌توانند از اداره کل ارشاد مجوز مشاغل خانگی دریافت و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هر نفر و در صورتی که چند نفر باهم همکاری داشته باشند تا سقف ۲ میلیارد تومان امکان دریافت تسهیلات خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر کرونا آسیب‌های جدی به مشاغل حوزه فرهنگی و هنری زده است، تصریح کرد: سامانه کرونا کارا سامانه‌ای است که از سوی دولت برای رسیدگی به مشکلات این عرصه طراحی شد که اصفهان بیشترین جذب در این زمینه را داشته است و ۱۱ میلیارد تومان جذب اعتبارات برای حمایت از مؤسسات فرهنگی و هنری صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به اهمیت اتحاد و همراهی رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: به دنبال ایجاد اتحاد و همدلی در میان رسانه‌های استان با همراهی و همکاری دیگر دستگاه‌ها از جمله معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هستیم. مشکلات رسانه‌های استان اصفهان در ۱۳ حوزه احصا شده است و در حال رسیدگی به این مسائل هستیم. برای بحث مسکن خبرنگاران باید یک تفاهم با وزارتخانه صورت گرفته و روشی برای این موضوع ایجاد بشود./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات