۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۷۱۸۳۲۴

در دوران پساکرونا، مساله گردشگردی، یک مساله مهم است

در دوران پساکرونا، مساله گردشگردی، یک مساله مهم است
« علی دارابی» قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: در دوران پساکرونا، مساله گردشگردی، یک مساله مهم است و ما الان به دنبال تسهیلات مناسب هستیم تا گردشگری ارزان را برای خانواده‌ها فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه تفریح و نشاط خبرگزاری فارس :«علی دارابی» قائم مقام وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه بازدید از خبرگزاری فارس، در پاسخ به سوال خبرنگار گروه زندگی  مبنی بر اینکه آیا در جهت ارائه تسهیلات برای تفریح و اوقات فراغت خانواده‌ها ، خبر خوشی دارید ؟ بیان داشت: اصولا مساله شادی و نشاط اجتماعی، مساله گم شده جامعه ماست. آقای مهندس ضرغامی می‌گویند وزارت میراث فرهنگی امروز یک وظیفه بسیار مهمی دارد و آن تولید شادی و نشاط اجتماعی است و از ما نیز ارائه برنامه خواستند.
وی ادامه داد: ما گفتیم برای پایگاه‌ها و مجموعه‌های تاریخی‌مان و موزه‌ها  رخدادهایی را برگزار می‌کنند.در همین راستا، کنسرت نمایش «سیصد» در  مجموعه سعدآباد، به مدت سی شب برگزار شد و هر شب چهار هزار نفر از خانواده ها  در نهایت آرامش  آمدند و ساعاتی خوش و مفرح برای آنها فراهم شد و  این کنسرت نمایش بناست در استان‌های دیگر هم برگزار شود.
دارابی در ادامه توضیحات خود گفت: ما برای خانواده ها و دانش آموزان تسهیلات داریم  از جمله  تخفیف ویژه و نیم بهای بازدید از مجموعه‌های تاریخی‌ و موزه‌ها، و در مناسبت‌ها  و هفته‌هایی که نامگذاری شدند مردم به ویژه خانواده ها،  از تخفیف‌ بازدیدها برخوردار می‌شوند . همچنین، در راستای حمایت از جمعیت، به خانواده‌هایی که پرجمعیت تر هستند تخفیف ویژه تری داده می‌شود.
قائم مقام وزیر میراث فرهنگی و گردشگری درادامه اظهار داشت:  در ایران هشتصد موزه وجود دارد که  فقط ۲۶۴  موزه در تملک میراث فرهنگی است و بقیه مربوط به نهادهای دولتی دیگر است.
 یکی از برنامه هایمان  این است که بازدید از همه این هشتصد موزه  را در سبد مصرف فرهنگی مردم قرار دهیم ، مردم فکر می کنند  که اگر قرار باشد بروند و از موزه‌ای بازدید کنند باید کلی هزینه بلیت بدهند.
وی در پایان گفت: درحالی که در دوران پساکرونا، مساله توریسم  و گردشگردی، یک مساله مهم است و ما الان دنبال تسهیلات مناسب هستیم تا گردشگری ارزان را برای خانواده‌ها فراهم کنیم. چراکه آنهایی که توانایی مالی دارند هر جا که می خواهند می‌روند. بنابراین، یکی از وظایف مهمی که ما در وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، دنبال می‌کنیم این است که گردشگری ارزان را برای عموم مردم فراهم  کنیم.
در این راستا  برنامه داریم در مواردی مثل ترابری و قطار و اتوبوس، اقامت و اسکان بتوانیم به گردشگران کمک کنیم، البته ما به عنوان سیاست گذار و قانون گذاریم ولی عمدتا این تصمیم گیری ها همراهی بخش خصوصی را نیز می طلبد.  

انتهای پیام/ ت 20

ارسال نظرات