۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۷۱۸۳۷۹
پس از وقفه ای 24 ساعته؛

بازگشایی مجدد مرز خسروی در کرمانشاه

بازگشایی مجدد مرز خسروی در کرمانشاه
کرمانشاه ـ استاندار کرمانشاه از بازگشایی مجدد مرز رسمی خسروی بر کاروان های اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، بهمن امیری مقدم امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس اطلاعاتی که‌ هم اکنون به ما داده شد اوضاع عراق تقریبا به ثبات نزدیک می شود و عراق نیز اعلام کرد که از ساعتی پیش مرز خسروی بازگشایی شده و زائرین در حال تردد به کشور عراق هستند.

استاندار کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه آمادگی های لازم را برای پذیرش زائران اربعین حسینی و زواری که قبل از اربعین به عتبات عالیات سفر می کنند، ایجاد کرده بودند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی، مسئولین، هیئت های مذهبی و نهادهای مردمی تلاششان بر این بوده و هست که این مسیری را که بازگشایی شده مسیر زائران امام حسین(ع) قرار دهند.

امیری مقدم تاکید کرد: پس از اینکه در عراق مشکلاتی پیس آمد و در شبکه های اجتماعی نیز مشاهده دیدیم، مرزها بسته شد و کشور عراق نیز اعلام کرد که این تنها بحث مرز خسروی نیست تمام مرزهای کشورش را هم زمینی و هم هوایی بسته است و ترددها را ممنوع کرد.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: خوشبختانه بر اساس اطلاعاتی که‌ هم اکنون به ما داده شد اوضاع عراق تقریبا به ثبات نزدیک می شود و عراق نیز اعلام کرد که از ساعتی پیش مرز خسروی بازگشایی شده و زائرین در حال تردد به کشور عراق هستند.

امیری مقدم خاطرنشان کرد: مرزبانی کشور ما هم اعلام کرد که روال عادی تردد زوار در جریان است و ان شاءالله مراسم اربعین برگزار خواهد شد‌./1400/

ارسال نظرات