۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۷۱۸۴۲۳
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم:

مبنای دین داری حق گویی، ظلم نکردن و برقراری عدل است

مبنای دین داری حق گویی، ظلم نکردن و برقراری عدل است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام جلیلیان گفت: هدف اصلی امام حسین(ع) دفاع از دین بوده است و مبنای دین داری هم حق گویی، ظلم نکردن و برقراری عدل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، گردهمایی روحانیون شهرستان پاوه امروز با حضور حجت الاسلام شمس الله جلیلیان؛ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) در شهر پاوه برگزار شد.

ماموستا ملاقادر قادری در این نشست در سخنانی اظهار داشت: تندروی بزرگترین مصیبت دنیای اسلام است به طوری که باعث شده خود مسلمانان هم از اسلام دوری گیرند.

امام جمعه شهرستان پاوه در ادامه سخنان خود تاکید کرد: امروز داعش مسلحانه کم شده و داعش فکری به حقیقت کار می کند.

این عالم برجسته اهل سنت بیان داشت: ما امروز باید به پنج اسلحه علم، اخلاق، ایمان به هدف، اعتدال و زمانه شناسی؛ مسلح باشیم تا بتوانیم در مقابل هجمه ها بایستیم.

در ادامه این گردهمایی، حجت الاسلام شمس الله جلیلیان؛ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه در سخنانی با اشاره به اینکه در کنار عقل و شعور نیاز به دین  ضرورت دارد، اظهار داشت: هیچکدام از عقل و شعور و درک نمی تواند جایگزین دین باشند و دین در بین این موارد برای بشریت به عنوان فصل الخطاب است چرا که در موارد اختلافی، دین چیزی را بیان می کند که نه مخالف فکر است و نه مخالف شعور و عقل.

حجت الاسلام جلیلیان افزود: هدف اصلی امام حسین(ع) دفاع از دین بوده است و مبنای دین داری هم حق گویی و ظلم نکردن به دیگران و برقراری عدل است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه افزود: امروز علما دین وارثان انبیا در دفاع از دین و جهاد تبیین هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: جایگاه رسول گرامی اسلام(ص) تبلیغ و ارشاد بوده است و علما و روحانیون هم وارث انبیا و بزرگان هستند و خاستگاه جهاد تبیین در دین است که ریشه آن هم به قرآن و سنت برمی گردد.

وی ادامه داد: مرزبانی از عقیده، از حفاظت از جان هم بالاتر است و نقش علما هم مرزبانی از این عقیده است،

حجت الاسلام جلیلیان با اشاره به اینکه امنیت حاصل هم همین تلاش و زحمات علما و روحانیون است، گفت: جهاد تبیین وظیفه علماست به این جهت که خروجی علم آنها همین جهاد تبیین است.

در ادامه فرماندار پاوه نیز در سخنانی با بیان اینکه علما وارثان پیامبران و بزرگترین افتخار است، اظهار داشت: در هر زمان زندگی انبیا یک زندگی ساده و بی آلایش بوده، هرچند روحانیت اهل تسنن و تشیع باید حداقل های زندگی را داشته باشند.

اردشیر رستمی با اشاره به هفته دولت گفت: ما وظیفه داریم به عنوان خدمتگزار مردم تا جایی که توان داریم برای ارتقای سطح عمران و فرهنگ و مسایل شهرستان تلاش کنیم و از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: گفت: این شهر نماد فرهنگ است و بزرگان آن صاحب کرامت هستند و ما با احتساب این مردم تا جایی که توان داریم کار می کنیم./1400/

ارسال نظرات