۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۷۱۸۵۶۵
تحقق وعده 15 ساله در دولت سیزدهم؛

مجتمع فرهنگی و هنری مرکز مازندران افتتاح شد

مجتمع فرهنگی و هنری مرکز مازندران افتتاح شد
مازندران - مجتمع فرهنگی و هنری مرکز مازندران پس از 15 سال امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، تالار مرکزی ساری به عنوان بزرگترین مجتمع فرهنگی و هنری شمال کشور امروز پس از پانزده سال با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره‌برداری رسید.

بر اساس این گزارش، این مجتمع در زمینی به مساحت پنج هزار و ۳۰۰ متر و با زیربنای ۱۲ هزار و ۳۸۰ متر مربع احداث شده و یکی‌ از مجهزترین مجموعه‌های فرهنگی و هنری کشور محسوب می‌شود.

این گزارش می افزاید؛ تالار مرکزی ساری دارای سه سالن با مجموع ظرفیت ۹۴۶ نفر شامل سالن نمایش با ظرفیت ۶۰۱ نفر، سالن سینما با ۱۸۷ صندلی و سالن موسیقی با ۱۵۸ صندلی است که با تجهیزات به روزو حرفه‌ای اجرا به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری مازندران افزوده شد.

بر اساس این گزارش، برای تکمیل این مجتمع که ساخت آن از سال ۱۳۸۶ آغاز شد، در یک سال گذشته بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد و ۴۷۶ متر فضای کارگاهی و تمرینی، ۳۷۰ متر فضای اداری و ۲۵۰ متر فضای آموزشی در این مجتمع ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، این مجموعه علاوه بر این سه سالن دارای فضاهای کارگاهی، اداری و آموزشی است که امکان تجمیع بخش‌های فعالیت‌های هنری مرکز استان در یک مجتمع را فراهم می‌کند.

تکمیل این مجموعه یکی از وعده‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اهالی فرهنگ و هنر مازندران در سفر ۲۵ آذر ۱۴۰۰ به این استان بود که‌ در سفر ۲۰ اسفند رییس‌جمهور به مازندران نیز به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار مورد توجه قرار گرفت.

گفتنی است؛ عملیات اجرایی تالار مرکزی ساری سال ۱۳۸۶ با هدف تامین فضای مناسب برای انجام فعالیت‌های مهم فرهنگی هنری استانی و ملی و نیز فراهم کردن فضا برای فعالیت هنرمندان از محل اعتبارات ملی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات