۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۷۱۸۴۱۹
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تأکید کرد؛

ضرورت نگاه گفتمان ساز به نهضت عاشورا

ضرورت نگاه گفتمان ساز به نهضت عاشورا
مازندران - مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: باید عاشورا، این حرکت امام حسین را با یک نگاه گفتمان ساز و فرهنگ‌ ساز ببینیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمدجواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در جمع عزاداران حسینی مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری با اشاره به وقایع کربلا و قیام ابا عبدالله الحسین(ع) گفت: آنچه از کلام امام حسین(ع) در طول قیام به دست می‌آید این است که باید عاشورا، این حرکت امام را با یک نگاه گفتمان ساز و فرهنگ‌ ساز ببینیم.

وی افزود: چنین نگاهی به قیام امام حسین(ع) موجب می شود تا به یک قاعده انگاری برسیم و در قالب آن به رفتار شناسی و با کنش به موقع بتوانیم در موقعیت‌های زمانی، یزید زمان و حسین زمان را به درستی شناسایی و براساس آن عمل کنیم تا باردیگر کربلا تکرار نشود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: سه مقوله جدایی از ولایت، تغییر در بدعت‌های عقیدتی و رواج فساد، مسائلی است که امام حسین(ع) می‌فرمایند، امت جد من تغییر کرد و من باید اصلاحش کنم.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با جهاد تبیین تصریح کرد: یکی از وظایف شرعی، جهاد تبیین است و باید از این اصل مهم عبرت بگیریم تا از وقوع کربلای ثانی جلوگیری شود.

حجت الاسلام قائمی افزود: در قوم بنی اسرائیل سه اتفاق رخ داد و اگر جهاد تبیین و هوشیاری دلسوختگان نظام اسلامی نباشد، در انقلاب ما نیز ممکن است اتفاق بیفتد و آن سه اتفاق مسأله سکولارسازی، آندولس سازی و پروتستان ‌سازی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با مهم ارزیابی کردن مسأله جهاد تبیین در جامعه امروز، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان دین و انقلاب به صورت شبانه روزی در حال دروغ پراکنی در جامعه هستند که تبیین صحیح وقایع می تواند موجب خنثی سازی توطئه دشمنان شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که امروز طلاب و حوزویان در خط مقدم جهاد تبیین قرار دارند، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تبیین صحیح مسائل مربوط به دین و انقلاب در جامعه بهره گرفته شود.

وی با تأکید بر این که توجه به مسأله جهاد تبیین موجب خنثی سازی طرح وارونه سازی واقعیت ها از سوی دشمنان و بدخواهان دین و انقلاب خواهد شد، بیان داشت: طلاب حوزه های علمیه باید با تبیین صحیح واقعیت ها و روشنگری در جامعه توطئه دشمنان را خنثی کنند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات