۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۷۱۸۲۸۴
استاندار مازندران:

بقاع متبرکه ظرفیتی ارزشمند برای تقویت گردشگری مذهبی است

بقاع متبرکه ظرفیتی ارزشمند برای تقویت گردشگری مذهبی است
مازندران - استاندار مازندران، امامزادگان و بقاع متبرکه را ظرفیت ارزشمندی در جهت تقویت ارزش های دینی در جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران امروز در محفل انس با قرآن کریم و تجلیل از نخبگان قرآنی استان و بهره‌برداری از فاز نخست طرح توسعه شبستان آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری، گفت: تمسک به اهل بیت عصمت و طهارات و امامزادگانی که در سطح استان داریم می‌تواند زمینه رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی در سطح جامعه شود و این موضوع هم بستگی به کارکرد متولیان اوقاف دارد.

وی، امامزادگان و بقاع متبرکه را ظرفیت ارزشمندی در جهت تقویت ارزش های دینی در جامعه دانست و افزود: باید از این ظرفیت بالا در جهت رشد باورهای دینی و اعتقادی مردم بهره گرفت.

حسینی پور در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات مناسب اوقاف و امور خیریه در بخش های مختلف تصریح کرد: بخش زیادی از گردشگران و مسافرانی که وارد استان می‌شوند شیعیان کشورهای مختلف هستند که می‌توان این ظرفیت را به سمت اماکن مقدس در استان هدایت کرد.

وی با بیان این که وجود اماکن متبرکه و امامزادگان در استان، فرصت خوبی برای گسترش و تقویت گردشگری مذهبی است، خاطرنشان کرد: باید از این فرصت موجود با برنامه ریزی استفاده مناسب شود.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر از این دو شهید به عنوان الگوی خدمت به مردم یاد کرد و گفت: همه مدیران و مسؤولان باید این دو شهید را الگوی خدمت رسانی خود به مردم قرار دهند.

حسینی پور با بیان این که مسؤولیت ها فرصتی برای خدمت به مردم است، افزود: باید همه از فرصت خدمت‌گذاری که در اختیار داریم شهید رجایی وار برای رفع مشکلات مردم گام برداریم.

وی خواستار برپایی برگزاری محافل قرآنی در سطح امامزادگان استان شد و گفت: این محافل در شهرهای که شاهد حضور گردشگران هستیم افزایش پیدا کند.

استاندار مازندران اضافه کرد: همه ما متولیان در برابر ده هزار و ۴۰۰ شهید وظیفه داریم و مسؤولیت ما بسیار سنگین است، با اعتقاد می‌گویم که قبور شهدای ما مثل امامزادگان است و مردم از این قبور شهدا حاجت می‌گیرند.

وی با اشاره به این که امام راحل انقلاب اسلامی را به سرانجام رساند و رهبر معظم انقلاب آن را تثبیت کرده است، افزود: شهیدان رجایی، سلیمانی و دیگر سرداران شهید در جبهه مقاومت و لبنان تربیت یافته مکتب امام راحل هستند و خدا را شاکر هستیم که در دوره‌ای به دنیا آمده و زیست می‌کنیم که دوره حیات انقلاب اسلامی ایران است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات