۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۷۱۷۹۶۵
نماینده ولی فقیه در مازندران:

اخلاص و دیانت از شروط ورود به حوزه علمیه است

اخلاص و دیانت از شروط ورود به حوزه علمیه است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین لائینی، اخلاص و دیانت را از شروط ورود به حوزه علمیه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم میثاق طلبگی ویژه طلاب جدیدالورود حوزه علمیه استان که در مدرسه علمیه امام صادق (ع) محمودآباد برگزار شد با اشاره به این که انسان در زندگی نیاز به ابزار و مسیر دارد، گفت: ابزار زندگی را علم می سازد و راه واقعی زندگی و سعادت را طلاب به انسان ها نشان می دهند.

وی با بیان این که اگر راه زندگی را درست انتخاب نکنیم منحرف خواهیم شد، افزود: طلاب باید به گونه ای کسب علم و معرفت کنند که بتوانند به درستی راه زندگی را برای انسان ترسیم کنند.

امام جمعه ساری با تأکید بر این که طلاب باید قدردان فرصت ادامه تحصیل در حوزه باشند، خاطرنشان کرد: باید از این فرصت به وجود آمده در جهت کسب علم و تقوا بهره گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که طلاب باید در اخلاق و برخورد با مردم رفتار شایسته ای داشته باشند، تصریح کرد: هرچقدر علم فرد بیشتر باشد تواضع فرد نیز باید در برابر مردم نیز بیشتر شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که طلاب باید خدمتگزار دین باشند، خاطرنشان کرد: برخورداری از اخلاص و دیانت از شروط ورود به حوزه علمیه است.

امام جمعه ساری با بیان این که طلبه نباید اسیر کبر و غرور شود، تصریح کرد: ادب و تواضع، اخلاص در نیت،‌ اقامه نماز شب، احترام به والدین، احترام به استاد، انس با قرآن و ورزش باید مورد توجه طلاب قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که انس طلاب با قرآن و ادعیه به طور حتم در رشد علمی و اخلاقی او بسیار تأثیر گذار خواهد بود، بیان داشت: باید انس با ادعیه به ویژه صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) در دستور کار طلاب باشد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات