۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۷۱۷۹۱۲
نماینده ولی فقیه در مازندران:

موکب داری خدمتی ارزشمند به زائران حسینی است

موکب داری خدمتی ارزشمند به زائران حسینی است
مازندران - امام جمعه ساری، موکب داری را خدمتی ارزشمند به زائران حسینی دانست و گفت: توصیه مقام معظم رهبری باید سرلوحه فعالیت موکب داران قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در همایش موکب‌داران استان مازندران سالن اهل بیت(ع) ساری با اشاره به اهمیت فعالیت موکب داران در خدمت بهه زائران حسینی گفت: موکب‌داری یک فعالیت جدید اجتماعی معنوی است که در این سال‌ها در کشور گسترده شد و در خدمت زائرین است.

وی با اشاره به این که میزبان اصلی کشور عراق است و موکب‌داران ایرانی در قالب کمک به زائران فعالیت دارند افزود: جلب حمایت، یک مأله مهم است تا در یک کشور دیگر به دور از حواشی خدمت درست داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که توصیه مقام معظم رهبری باید سرلوحه فعالیت موکب داران قرار گیرد، خاطرنشان کرد: موکب برای کشورمان یک فرصت زیارتی، فرهنگی و خدماتی است، به همین دلیل باید به گونه ای عمل شود که آبری کشور حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که در چنین حرکت ارزشمند دینی و فرهنگی نیت ها باید خالص باشد، تصریح کرد: اگر نیت‌ها را خالص کنیم، عملکرد‌ها مورد رضایت خداوند و امام حسین(ع) قرار خواهد گرفت.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به حضور دلدادگان حسینی در اجتماع عظیم پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: پیاده روی اربعین اوج دلدادگی به سیدالشهدا و پیداکردن جاده سعادت و ایستگاه سلامت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که اربعین حسینی در فرهنگ دینی ما اهمیتی بسیار دارد، تصریح کرد: پیاده روی اربعین یکی از بزرگترین اجتماعات اسلام است که در سایه قرآن و عترت شکل می گیرد.

وی، هدف از این اجتماع بزرگ را تقویت وحدت مسلمانان در جهان اسلام دانست و پیام آن را مبارزه با ظلم و استکبار عنوان کرد و گفت: پیاده‌روی اربعین تجلی عظمت اسلام، محبان امام حسین(ع) و مانور قدرت شیعیان در مقابل دنیای استکبار است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات