۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۷۱۷۷۸۹
حجت الاسلام والمسلمین لائینی:

مساجد باید در مسیر ولایت و معرفت‌افزایی باشند

مساجد باید در مسیر ولایت و معرفت‌افزایی باشند
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به نقش محوری مساجد در جامعه گفت: مساجد باید در مسیر ولایت و معرفت‌افزایی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم روز جهانی مساجد از مساجد به عنوان مهم ترین پایگاه عبادت و بندگی یاد کرد و گفت: مساجد در طول تاریخ همواره مأمن دینداران و مؤمنان بوده است.

وی با اشاره به وجود چهار و 700 مسجد در استان، این ظرفیت عظیم دینی و فرهنگی را فرصت مغتنمی در جهت رشد باورهای دینی مردم به ویژه جوانان دانست.

امام جمعه ساری با بیان این که باید از ظرفیت بالای مسجد در عرصه دینی، فرهنگی و اجتماعی بهره گرفته شود، افزود: مساجد در صدر اسلام پایگاهی برای رسیدگی به امور مسلمین و رفع مشکلات مردم بود.

وی، مسجد را یادآور بندگى و کرنش در پیشگاه خداوند متعال دانست و ادامه داد: برترین و اصیل ترین محل براى عبادت و تقرب جستن به خداوند متعال مسجد است.

امام جمعه ساری با اشاره به وی‌ گسترش فعالیت‌های دینی و فرهنگی در سطح مساجد را زمینه‌ساز جذب نسل جوان جامعه به سوی این پایگاه‌های مهم اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: متولیان اداره امور مساجد باید تلاش کنند تا حضور نوجوانان و جوانان در مساجد تقویت شود.

وی با اشاره به این که خداوند از مسجد هم نالید و هم با آن بالید، ادامه داد: زمانی مسجد پایگاه کفر و دشمن شد و به مردم و مسلمین ضرر رسانده شد و مسجد ملعونه شدند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود افزود: مساجدی هم هستند که بر بنیان تقوا ساخته شدند و انسان‌های والامقام از آن تکامل و طهارت نفس یافتند و خدا به این مساجد که مایه فخر هستند می‌بالد و افتخار می‌کند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که منافقین هم در مسجد نماز می‌خوانند و خواندن نماز در مسجد کافی نیست، افزود: حقیقت نماز ولایت است و باید ببینیم مساجد در مسیر ولایت هستند یا نیستند؛ معرفت افزایی دارند یا گمراه کننده هستند؛ پایگاه شیطان هستند یا پایگاه خدا هستند.

وی با بیان این که جریان‌هایی می‌خواهند مساجد را پایگاه خود قرار داده و از مساجد و هیأت های مذهبی برای دشمنان برنامه ریزی کنند، گفت: ما نباید اجازه دهیم یک مسجد پایگاه غیر جریان ولایت و غیر تفکر ولایت باشد و باید بشناسیم و مساجد را بر محور ولایت شکل دهیم و حمایت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید براین که مسجد و امام جماعت باید در خط ولایت باشند، تصریح کرد: باید بین دست اندرکاران مسجد، هیأت امنا، پایگاه‌های مقاومت و کانون‌های فرهنگی وحدت و انسجام برقرار شود و با محوریت امام جماعت در مسیر عمل به وظایف خود گام بردارند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات