۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۷۱۷۵۰۹
نماینده ولی فقیه در مازندران:

دادن آدرس غلط به نخبگان برای مهاجرت، حرکت در مسیر استکبار است

دادن آدرس غلط به نخبگان برای مهاجرت، حرکت در مسیر استکبار است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی دادن آدرس غلط به نخبگان برای ادامه فعالیت در کشورهای غربی را حرکت در مسیر استکبار دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست مجمع اندیشه ورز قرارگاه دانش بنیان کشاورزی استان با اشاره به اهمیت جایگاه نخبگان در جامعه بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت بالا در جهت توسعه و پیشرفت کشور تأکید کرد.

وی با بیان اینکه دادن آدرس غلط به نخبگان برای ادامه فعالیت در کشورهای غربی حرکت در مسیر استکبار است، افزود: نخبه گزینی از کشورهایی نظیر ایران، به سن دانش آموزان مدارس رسیده و غرب تلاش دارد نخبگان کشور برای آنها کار کنند، باید تلاش کنیم نخبگان کشور حفظ شوند.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه روحیه برخورد و مطالبه گری باید در کشور وجود داشته باشد تا روزنه های فساد بسته شود، خاطرنشان کرد: باید افرادی که زمینه یأس و ناامیدی در بین نخبگان فراهم می کنند شناسایی و با آنها برخورد شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان اینکه ساختار برخی از دستگاه های اجرایی، اداری و کارشناسان نیازمند بررسی، اصلاح و تحول است، تصریح کرد: به طور حتم تحول در این بخش موجب رفع بسیاری از مشکلات و نگرانی ها خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محدودیت های استان در بخش آب و زمین، تصریح کرد: باید بررسی شود تا مصرف آب و زمین کاهش یابد اما بهره‌وری افزایش یابد؛ تحقق این مهم نیازمند کار در حوزه دانش بنیان است.

امام جمعه ساری با تأکید بر دانش بنیان شدن بخش هایی نظیر کشاورزی در کشور، خاطرنشان کرد: به طور حتم توجه به این اصل مهم توسعه همه جانبه بخش کشاورزی را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که مسأله دانش بنیان که مورد تأکید مقام معظم رهبری است از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: با الگوگیری از فعالان در حوزه دانش بنیان، در اندیشه دانش بنیان شدن کشاورزی مازندران باشیم.

وی در ادامه سخنان خود به اهمیت مطالعه دقیق تر در بحث مهار آب های سطحی تأکید کرد و افزود: سیلاب و باران های سیل آسا تهدید است اما باید این تهدید را با استفاده از مقوله دانش بنیان به فرصت تبدیل کنیم، سیلاب ها باید ذخیره سازی و به سمت آبندان ها هدایت شوند.a

امام جمعه ساری با بیان اینکه نخبگان در حوزه دانش بنیان، طرح ها و ایده های مختلفی ارائه می کنند که باید این طرح ها به میدان عمل سوق داده شوند، بیان داشت: باید دستگاه های اجرایی پای کار عملیاتی شدن طرح ها باشند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات