۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۷۱۷۷۱۵
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت توجه به مهارت در مراکز علمی کشور

ضرورت توجه به مهارت در مراکز علمی کشور
مازندران - امام جمعه ساری بر ضرورت توجه به مهارت آموزی در مراکز علمی کشور تأکید کرد و گفت: علم بدون مهارت کامل نیست و مهارت بدون دانش و تخصص خاص نیز ناقص است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار رییس و مدیران دانشگاه علمی کاربردی استان با تأکید براین که علم نباید بدون مهارت باشد، افزود: علم بدون دیانت، عبادت و فرهنگ دینی کافی نیست.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه دانشگاه در رشد و توسعه علمی کشور، افزود: باید از این ظرفیت علمی بیشتر در توسعه همه جانبه کشور بهره گرفته شود.

امام جمعه ساری با بیان این که دانشگاه علمی کاربردی نیاز روز جامعه است، تصریح کرد: در دانشگاه‌ها باید دانش و مهارت لازم برای بکارگیری تخصص به دانشجویان ارائه شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت توجه به مهارت آموزی در مراکز علمی کشور تأکید کرد و گفت: علم بدون مهارت کامل نیست و مهارت بدون دانش و تخصص خاص نیز ناقص است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که در دانشگاه‌ها دانش و مهارت لازم برای بکارگیری تخصص به دانشجویان ارائه شود، تصریح کرد: عدم توجه به مهارت آموزی در مراکز علمی، خروجی مناسبی برای جامعه در پی نخواهد داشت.

امام جمعه ساری با اشاره به این که مهارت و دانش دو بال مورد نیاز هستند، خاطررنشان کرد: تأسیس، تبلیغ، تقویت، ترویج و گسترش دانشگاه‌های تربیت کننده علمی کاربردی و مهارت و تخصص لازم است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که دانش آموزان باید با دانشگاه‌های مهارت آفرین و کاربردی آشنا شوند، تصریح کرد: دانش آموزان باید در آستانه کنکور با این دانشگاه آشنا شوند، همچنین نسبت به اشتغال نیز به آنها اطلاعات بدهیم چرا که دانشجویان به آینده شغلی خود علاقمند هستند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که تأسیس دانشگاه‌های مهارت آفرین و تبلیغ دانش آموزان با این مراکز امری مهم و ضروری است، خاطرنشان کرد: باید سطح و تراز شخصیتی دانشگاه را برای ایجاد جاذبه بالا ببریم و نیازمند راهکار هستیم.

امام جمعه ساری بر ضرورت تقویت باید بعد علمی و مهارتی دانشگاه ها تأکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها باید تجهیزات، آزمایشگاه های لازم و مراکز تأسیساتی را داشته باشند و به بعد مهارتی توجه کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که باید به فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی بها و شخصیت اجتماعی داده شود، تأکید کرد: باید بهره گیری از توان و ظرفیت فارغ التحصیلان دانشگاهی در اولویت بخش های مختلف قرار گیرد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات