۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۷۱۸۳۳۳
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی:

روحانیت پیشگام جهاد تبیین در جامعه است

روحانیت پیشگام جهاد تبیین در جامعه است
مازندران - حجت الاسلام حریزاوی جهاد تبیین را جزء مسائل مهم و روز جامعه عنوان کرد و گفت: با توجه به تلاش دشمنان علیه دین و انقلاب، باید در این عرصه جهاد گونه عمل شود.

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در مازندران، حجت‌الاسلام حريزاوي، قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور امروز در گردهمایی روایت‌گری اربعین حسینی ویژه مبلغان و روحانیان كه در سالن شهید آوینی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: برای تبیین حقایق هر فردی در حد توان خود مکلف است و حتی در دوران تقیه هم شیعیان با نظامات پیچیده و سخت تبیین‌گری می‌کردند.

وي با اشاره به این که گاهی تقیه در مورد شخصي واجب است که جانش به خطر می‌افتد اما برای فرد دیگری مباح و برای شخص دیگری حرام است، افزود: به طور مثال تقیه در مقابل یزید بر سیدالشهدا(ع) حرام شد چون اصل اسلام به خطر می‌افتاد چون ایشان امام معصوم بودند و اگر بیش‌از این سکوت می‌کردند دیگر چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند.

حجت الاسلام حريزاوي با بیان این که امروز در دوران حکومت حق هستیم و صدها هزار شهید دادیم و به همین دلیل زمان تقیه در مورد بسیاری مسائل نیست بلکه زمان تبیین است، تصریح کرد: تبیین آداب و شرایط خاص خود را دارد و بیش از این ‌که وظیفه روحانیت باشد وظیفه مردم است.

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تأکید بر این که مبلغان دینی و روحانیان در شبکه سازی جهاد تبیین باید هزار نفر تبیین ‌گر داشته باشند، ادامه داد: امروز روحانیت باید بر اساس تکلیف و وظیفه ای که بر عهده دارد در عرصه تبیین تلاش کند.

وی، جهاد تبیین را جزء مسائل مهم و نیاز روز جامعه عنوان کرد و افزود: با توجه به تلاش شبانه روزی دشمنان علیه دین و انقلاب، باید در این عرصه جهاد گونه عمل شود.

حجت الاسلام حریزاوی با بیان این که مبلغان دینی از مردم بخواهند کنشگری کنند، تصریح کرد: امروز همه ما وظیفه داریم به حد وسع و توان خود در مقابله با توطئه ها و هجمه های دشمنان به تبیین اصول و مبانی دینی و انقلابی بپردازیم.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که بسیاری از افراد عمل اشتباه را می‌بینند اما در مقابل آن سکوت می‌کنند و از آن می‌گذرند، ادامه داد: اگر این جریان سازی به ‌درستی انجام شود، امیدواریم در این فریضه قطعی و فوری پیروز شویم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات