۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۷۱۸۶۷۸
مدیر حوزه های علمیه خواهران:

تدبیر مرجعیت توطئه خدشه در برپایی مراسم اربعین را خنثی کرد

تدبیر مرجعیت توطئه خدشه در برپایی مراسم اربعین را خنثی کرد
حجت الاسلام والمسلمین فاضل گفت: دشمن با نفوذ و برپایی جنگ شیعی شیعی در عراق سعی داشت تا از برپایی مراسم اربعین جلوگیری کند که خوشبختانه با تدبیر مرجعیت این توطئه خنثی شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران پیش از ظهر امروز در نشست خبری موکب مردمی ویژه بانوان و سوگواره عکس اربعین با اشاره به احیاء شعائر الهی گفت: پیاده روی اربعین در این برهه زمانی و تحولات منطقه ای خصوصاً کشور عراق قابل توجه است که غفلت از آن خسارت های فراوانی درپی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) دارای ویژگی است که پدر و اجداد و فرزندان ایشان ندارند و این از تفضلات خداوند متعال است، افزود: در روایت داریم که خداوند در روز عرفه ابتدا به زائران امام حسین (ع) و بعد به زائران خود نگاه می کند، همچنین شفا را در خاک و تربت امام حسین (ع) قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با تشریح این نکته که زیارت اربعین مربوط به امروز و دیروز نیست بلکه در طول تاریخ، علما و شیعیان مخلص اهتمام و پایبندی به آن داشته اند، ابراز کرد: مراسم اربعین طی ده سال گذشته توانسته نمایشی از همزیستی مسالمت آمیز ایرانی و عراقی و شیعی و سنی را رقم بزند چنانکه در زمانی که یک سوم خاک عراق در تصرف داعش بود، این مراسم باز هم برگزار شد.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: امسال دشمنان اسلام با نفوذ و برپایی جنگ شیعی شیعی در عراق سعی داشت تا از برپایی این مراسم جلوگیری کند که خوشبختانه با تدبیر مرجعیت این توطئه خنثی و دشمن در برنامه خود ناکام ماند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با اشاره به اینکه موکب فاطمی و 9 موکب دیگر در مرزهای ایران مستقر خواهد شد، تصریح کرد: حوزه علمیه خواهران با توجه به جایگاه ویژه خدمت رسانی به بانوان و کودکان، موکب های ویژه ای در داخل ایران و عراق زده است بنابراین در راستای خدمات بهتر و بیشتر و تخصصی، این موکب ویژه بانوان در مسیر نجف – کربلا عمود 1222 راه اندازی شده است.

ارسال نظرات