۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۷۱۸۶۸۴
ظهیری مطرح کرد؛

موکب فاطمی؛ موکب تخصصی بانوان و خانواده

موکب فاطمی؛ موکب تخصصی بانوان و خانواده
ظهیری گفت: مرکز مدیریت خواهران علاوه بر موکب بانوان فاطمی در عمود 1222 در عراق 9 موکب دیگر نیز در شهرهای کرمانشاه، خوزستان و ایلام جهت خدمات رسانی و میزبانی برپا می کند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سرکار خانم معصومه ظهیری عضو هیئت امناء موکب فاطمی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران پیش از ظهر امروز در نشست خبری «برپایی موکب تخصصی بانوان فاطمی در مسیر پیاده روی نجف به کربلا-عمود1222» که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، اهتمام به مساله زیارت اربعین در روایات را از نشانه های شیعه برشمرد و گفت: در سیره بزرگان و علما توجه به مراسم اربعین بوده است.

وی با بیان اینکه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعه الزهرا با محوریت بانوان کاروان هایی را از استان های مختلف جهت خدمت رسانی به زائران اربعین داشته اند، ابراز کرد: از سال گذشته تصمیم گرفته شد این خدمت را رسمی کنیم و لذا موکب ویژه بانوان به صورت رسمی کد دریافت کرد و ضمن سرکشی به موکب های بانوان عراقی، برنامه هایی را با تعامل موکب های عراقی داشتیم.

ظهیری ادامه داد: امسال تلاش بر این شد تا مکان وسیعتری را به موکب و خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) اختصاص دهیم و در کنار عرضه محصولات فرهنگی تبلیغی رسانه ای و سلامت محور، خدماتی را همچون تعمیر کالسکه کودک، کیف، تامین محل استراحت و تغذیه و… داشته باشیم.

وی ادامه داد: کاروان حوزه علمیه خواهران امروز عازم مرز خواهند شد و تا روز اربعین موکب برقرار است و روز بعد از اربعین به کشور باز می گردند. علاوه بر این، 9 موکب دیگر در داخل کشور و مرزها مستقر هستند و به زائرین خدمت رسانی می کنند.

عضو هیئت امناء موکب فاطمی با اشاره به اینکه کاروان ما به همراه مربیان تخصصی کودک امروز به سوی مرزهای ایران و عراق رهسپار خواهند شد، اظهار کرد: مرکز مدیریت خواهران علاوه بر موکب بانوان فاطمی در عمود 1222 در خاک عراق 9 موکب دیگر نیز در شهرهای کرمانشاه، خوزستان و ایلام جهت خدمات رسانی و میزبانی دارد.

وی افزود: ستاد اربعین در بخش فرهنگی، از دانش آموختگان حوزه های علمیه و اعضای شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه در کربلا دعوت کردند که ارائه سخنرانی داشته باشند.

ارسال نظرات