۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۷۱۸۶۹۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

حوزه های علمیه برای رسیدن به قله های معرفت پاسخگوی شبهات باشند

حوزه های علمیه برای رسیدن به قله های معرفت پاسخگوی شبهات باشند
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین پیشنمازی گفت: حوزه های علمیه باید برای رسیدن به قله های معرفت پاسخگوی شبهات باشند و این گونه جهاد تبیین اهمیت می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین سید صادق پیشنمازی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری، با اشاره به قیام حسینی، گفت: شهادت امام حسین(ع)، برای اقامه دین، تعظیم شعائر الهی و برجسته سازی عملکرد های مورد رضای خداوند بود.

وی با بیان این که برجسته سازی، ایجاد بستر فهم بهتر از حقایق دینی است، افزود: به همین دلیل ساحت انسان بسیار اهمیت می یابد و ارزش تفکر و اندیشه باید براساس حرکت نفع و ضرر انسان باشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت ساحت شناختی و آیات مرتبط به معرفت شناسی تصریح کرد: در عصر غیبت، حفظ دین سخت تر است چرا که رفتار انسان مبتنی به شناخت امورغیبی است.

حجت الاسلام والمسلمین پیشنمازی با اشاره به این که اگر انسان به هر دلیلی در مسیر خطا قرار بگیرد، با اختیار خود انتخاب کرده و به یقین اشتباه و گاهی انحراف هم خواهد داشت، بیان داشت: به همین دلیل حوزه های علمیه باید برای رسیدن به قله های معرفت پاسخگوی شبهات باشند و این گونه جهاد تبیین اهمیت می یابد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، یکی از وظایف و رسالت های حوزه های علمیه را پاسخگویی به شبهات عنوان کرد و افزود: طلاب و حوزویان امروز در خط مقدم پاسخگویی به شبهات قرار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین پیشنمازی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در جامعه امروز، خاطرنشان کرد: جامعه حوزوی کشور باید در تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در این خصوص پیشگام باشد.

وی با بیان این که کثرت گناه و عدم امر به معروف و نهی از منکر مانع کشف حقیقت و فهم مطلوب از توبه است و انسان را دچار غفلت می کند، تصریح کرد: راه نجات انسان، برجسته سازی نفس لوّامه و ایجاد فرصت تفکر است که انسان را در بستر رحمت الهی قرار می دهد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات