۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۷۱۸۷۲۹
داستان فیلم :

نجات یکی از مهم‌ترین مراکز صنعتی و نفتی کشور با مهندسی جنگ

نجات یکی از مهم‌ترین مراکز صنعتی و نفتی کشور با مهندسی جنگ
قصه فیلم درباره جابجایی تمام تجهیزات و امکانات پالایشگاه آبادان در زمان حصر آبادان به رهبری یک مهندس است. نجات یکی از مهم‌ترین مراکز صنعتی و نفتی کشور با مهندسی جنگ!

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یکی از موضوعات مهمی که در هشت سال دفاع مقدس جلوه‌گری کرد "مهندسی جنگ" بود. جوانان نخبه و دانشمندی که میدان نبرد را تنها در جبهه‌های خاکی خط مقدم مدیریت نمی‌کردند بلکه پشتوانه‌های مهم و سرمایه‌های نظامی، اقتصادی و مردمی را با علم و تخصص مراقبت می‌‌کردند.

این دغدغه بزرگ، بدون‌شک جلوه‌گری و رخ‌نمایی بزرگی در پرده سینما می‌تواند داشته باشد. طبق پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، فیلم "پالایشگاه" به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه‌کنندگی سعید سعدی و با سرمایه‌گذاری بنیاد سینمایی فارابی قرار است تا روی موضوع مهم "مهندسی جنگ" و با محوریت پالایشگاه نفت آبادان و در سال‌های دفاع مقدس ساخته شود. قصه فیلم درباره جابجایی تمام تجهیزات و امکانات پالایشگاه آبادان در زمان حصر آبادان به رهبری یک مهندس است.

این فیلم به دلیل موضوع تولیدش بسیار سنگین و سخت خواهد بود. پالایشگاه به چهره‌ خاصی از شهدا نمی‌پردازد بلکه روح جمعی رزمندگان نخبه و تیزهوش جنگ را به نمایش می‌گذارد که در روزگاری که کشور زیر موشک‌باران بود، با مهندسی دقیق نفت کشور را به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه اقتصادی حفظ می‌کردند و حتی به آن‌سوی دنیا می‌فرستادند.

ارسال نظرات