۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۷۱۸۷۳۹

ائتلاف آمریکایی سومین پایگاه نظامی را در «القامشلی» سوریه احداث کرد

ائتلاف آمریکایی سومین پایگاه نظامی را در «القامشلی» سوریه احداث کرد
ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش تحت رهبری آمریکا، در اقدامی غیرقانونی، پایگاه نظامی جدیدی را در حومه شهر القامشلی در شمال شرقی سوریه احداث کرد.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، نیروهای ائتلاف آمریکایی یک پایگاه نظامی جدید در حومه شهر القامشلی در شمال الحسکه واقع در شمال شرقی سوریه احداث کردند که این سومین پایگاه در این منطقه است.

وبگاه «العربی الجدید» گزارش داد که نیروهای آمریکایی یک پایگاه نظامی در روستای نقاره واقع در سه کیلومتری جنوب غربی القامشلی احداث کردند که این سومین پایگاه در این منطقه است و پایگاه‌های دیگر یکی در روستای هیمو (شمال غربی القامشلی) و دیگری در روستای تل فارس واقع در نزدیکی فرودگاه القامشلی احداث شده است.

اهمیت پایگاه جدید در این است که در نزدیکی فرودگاه القامشلی تحت سیطره نیروهای روسی واقع شده است و پایگاه اصلی نیروهای ائتلاف بین‌المللی در شمال شرقی سوریه به حساب می‌آید.

بنابراین گزارش، احداث این پایگاه همزمان با انتقال تجهیزات نظامی و مهمات از منطقه کردستان عراق بود و روز جمعه نیز تجهیزات نظامی دیگری به این منطقه ارسال شد.

نظامیان آمریکایی در شمال و شرق سوریه مستقر هستند و دو پایگاه حقل العمر و التنف از بزرگ‌ترین پایگاه‌های این نظامیان است./988/

ارسال نظرات