۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۷۱۸۷۵۲
آیت الله اعرافی تأکید کرد؛

نقش خطیر حوزه علمیه در قبال آسیب های قم

نقش خطیر حوزه علمیه در قبال آسیب های قم
آیت‌الله اعرافی با بیان این‌که همه ما روحانیون در قبال مسائل قم مسئولیم، گفت: ما به‌عنوان حوزه قم در قبال هر چالش و آسیبی که در قم وجود دارد، مسئولیم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه در دیدار مدیر سازمان تبلیغات استان قم و هیئت همراه از نگاه راهبردی و برنامه‌ریزی کلان و اساسی سازمان تبلیغات اسلامی قم تقدیر نمود و با بیان این‌که همه ما روحانیون در قبال مسائل قم مسئولیم، اظهار داشت: ما به‌عنوان حوزه قم در قبال هر چالش و آسیبی که در قم وجود دارد، مسئولیم.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی عبادی مساجد برخی از شهرستان‌های موفق ایران، خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم تا به ارتباط روحانیت با مساجد و محلات به شکل خودجوش و از سر تکلیف قوی‌تر دنبال شود.

عضو شورای عالی حوزه افزود: اگر بتوانیم اقدامی کنیم که مساجد بیش از این شاهد اتصال مؤثر اساتید و روحانیون فاضل و گره‌خوردن ایشان با فعالیت‌های فرهنگی معرفتی مساجد باشیم، قطعاً آثار آن را در محله‌های شهر شاهد خواهیم بود.

آیت‌الله اعرافی افزود: نیاز است تا تجربه تاریخی مساجد تراز محلات که با حضور علما، فضلای فاخر و معمرین، محور راهبری فعالیت‌های فرهنگی و معرفتی مناطق شهری بودند، احیا گردد.

مدیر حوزه‌های علمیه با تأکید بر این‌که باید آگاهی مردم قم از شأن و جایگاه قم و حس تعلق آن به «جهان‌شهر» و مرکز مؤثر بین‌المللی پررنگ‌تر گردد، خاطرنشان ساخت: یک‌صدمین سالگشت باز تأسیس حوزه علمیه قم می‌تواند به بستری برای ارتقای آگاهی مردم نسبت به شأن و جایگاه بالای قم در عرصه بین‌الملل بیانجامد.

وی ضمن انتقاد از رها بودن و عدم راهبری و مدیریت تبلیغی اتباع غیر ایرانی در کشور، تقویت بنیه مطالعات راهبری و ارائه طرح‌های پویا را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: تشکیل شبکه مبلغین و فعالان حوزه غیر ایرانی از میان خود غیر ایرانیان نیازمند تدوین طرح جامع است.

آیت‌الله اعرافی در بخش پایانی سخنان خود بر جایگاه تأثیرگذار تعیین شاخص‌ها و سنجه‌های علمی موفقیت طرح‌های تحولی تأکید کرد و یادآور شد: حوزه علمیه از تمام ایده‌ها، دیدگاه و نظرات کارشناسی برای موفقیت، کیفی بخشی و پویایی طرح هجرت و امین استقبال می‌کند.

حجت‌الاسلام شعبان زاده نیز در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان قم، کیفی بخشی نیروها، نوسازی و آزادسازی و بهینه‌سازی استفاده از زیرساخت‌های موجود برای بهره‌مندی حداکثری را از جمله اقدامات این اداره کل توصیف کرد.

ارسال نظرات