۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۷۱۸۷۷۸

بازی در پازل دشمن با کلیدواژه «خشونت علیه زنان در ایران»

بازی در پازل دشمن با کلیدواژه «خشونت علیه زنان در ایران»
چرا در رسانه‌های اصلاح طلب هیچ خبری از زنان موفق ایرانی نیست؛ آیا این رویکرد رسانه‌ای ظلم به بانوان کشورمان نیست؟

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه ویژه فارس: خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

چانه زنی اصلاح طلبان برای عبور اروپا از «زمستان سخت»

در ماههای اخیر اروپا تحت فشار آمریکا حداقل دو مرتبه خودزنی کرده است؛ یکبار هنگامی که با زیاده‌خواهی در پی آن برآمد که ناتو را به اوکراین گسترش دهد و در نتیجه روسیه را وادار به حمله کرد. نوبت دوم زمانی که خلاف منافع راهبردی‌اش، جنگ و تحریم انرژی با روسیه را به راه‌انداخت، در حالی که واردکننده انرژی است.

بر همین اساس پیش رو بودن زمستان سخت در اروپا و بحران انرژی در آمریکا که البته خود این دولت‌ها به جهت زیاده‌خواهی، مسبب آن هستند، شرایط ویژه‌ای را برای دولت‌های غربی رقم زده است.

 

در حال حاضر در مذاکرات احیای برجام، هرچه دست آمریکا و تروئیکای اروپا خالی است، دست ایران پُر است. با اینحال برخی رسانه‌های اصلاح طلب همصدا با رسانه‌های معاند، جای طرفین را عوض کرده و طوری القاء می‌کنند که اروپا و آمریکا در موضع قدرت قرار دارند و این ایران است که همواره در موضع ضعف قرار داشته و چاره‌ای جز امتیازدهی یکطرفه ندارد.

 

در همین رابطه روزنامه سازندگی- ارگان رسانه‌ای حزب اشرافی کارگزاران- با انتشار تصویر رئیس جمهور ایران در زیر بارش برف، در گزارشی با عنوان «در انتظار زمستان» نوشت: «زمستانی دیگر در راه است و باید سخت نگرانش بود. نه اینکه زمستان پیش رو سوز و سرمای بیشتری داشته باشد، یا اینکه طولانی‌تر از زمستان‌های قبل باشد، نه؛ زمستانی سیاسی پیش رو داریم.»

 

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «در روزهای گذشته تهدیدهای زمستانی به ترجیع بند اظهارنظرهای سیاستمداران ایرانی و روسی تبدیل شده است...با این همه برخی هنوز باور ندارند که روسیه بتواند در عالم واقعیت این تهدید را عملی کند...حال اقتصاد روسیه خوب نیست...به نظر می‌رسد که تهدیدهای او (پوتین) برای ایجاد مشکل در تأمین گاز به اروپا معادل بستن جلیقه انتحاری است.»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «برخی معتقدند ممکن است غرب وارد این بازی نشود و به خواسته‌های ایران وقعی ننهد.»

نکته قابل توجه اینجاست که رسانه‌های معاند نیز همین خط خبری را دنبال می‌کنند.

بازی در پازل دشمن با کلیدواژه «خشونت علیه زنان در ایران»

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «۷۵ هزار مورد خشونت خانگی» نوشت: «هنوز مدت زمان زیادی از فاجعه قتل بانوی اهوازی به دست شوهرش و نمایش عریان خشونت در ملأعام و خیابان‌ها نمی‌گذرد، اما هنوز نقشه راه قانونی برای پرهیز از وقوع یک چنین حوادثی شکل نگرفته است. مبتنی بر این ضرورت‌ها معصومه ابتکار هم در شمایل معاون سابق رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده و هم در جایگاه یک زن ایرانی خطاب به رییس مجلس ضرورت‌هایی را یادآور شده که باعث شکل‌گیری تجربه‌های تلخ خشونت علیه زنان ایرانی می‌شود. جلوه‌های تلخی از خشونت که یک بار در قالب فاجعه سر بریدن بانوی اهوازی، روزی در شکل ماجرای اسیدپاشی اصفهان و در هنگامه‌های دیگر به اشکال دیگر نمایان می‌شود.»

 

گویا ارائه تصویری سیاه از وضعیت زنان در ایران به کارویژه روزانه در برخی رسانه‌های اصلاح طلب تبدیل شده است. نکته قابل تأمل اینجاست که ادعای ظلم فزاینده به زنان در ایران از سرفصل‌های اصلی رسانه‌های معاند در فضاسازی علیه ملت ایران است.

 

جریان اصلاح طلب اصرار دارد که خود را مدعی حمایت از حقوق زنان معرفی کند. این در حالی است که این جریان سیاسی در بزنگاه‌هایی از جمله ماجرای قتل همسر دوم نجفی، در حمایت از زنان رفوزه شد.

یک سؤال؛ چرا در رسانه‌های اصلاح طلب هیچ خبری از زنان موفق ایرانی نیست؟! آیا این رویکرد رسانه‌ای ظلم به بانوان کشورمان نیست؟!

ذوق زدگی رسانه سعودی از اظهارات نماینده اصلاح طلب مجلس

ایران اینترنشنال- رسانه ضدایرانی وابسته به آل سعود و از حامیان رسانه‌ای گروهک تروریستی منافقین- با ذوق زدگی به بازنشر اظهارنظر «مسعود پزشکیان» نماینده اصلاح طلب مجلس پرداخت.

این رسانه در مطلبی نوشت: «مسعود پزشکیان نماینده تبریز گفت: اعتصابات و اعتراضات شکل خواهد گرفت و امکان ادامه به این شکل وجود ندارد.»

 

این وبسایت در ادامه نوشت: «پزشکیان افزود: بسیاری که وقت پیری‌شان است حتی خانه ندارند و زندگی‌شان هم نمی‌چرخد.»

دلسرد کردن مردم از بهبود اوضاع و القای بن بست در رسیدگی به مشکلات از مهمترین سرفصل‌های رسانه‌های معاند است. این رسانه‌ها اخبار خوب را سانسور و اخبار تلخ و ناامیدکننده را به افکارعمومی در ایران پمپاژ می‌کنند.

با اینحال برخی در داخل کشور خواسته یا ناخواسته در این پازل بازی کرده و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند. جریان اصلاح طلب اصرار دارد که هم اقدامات مثبت دولت رئیسی را انکار کند و هم بر میراث دولت روحانی سرپوش بگذارد.

آقای پزشکیان باید به این سؤال پاسخ بدهد که چرا اظهارات وی با سوت و کف و هورای رسانه‌های معاند و از جمله سایت اینترنشنال سعودی مواجه می‌شود؟!

تهیه اخبار منفی توسط اصلاح طلبان، بازنشر و ضریب دادن با «بی بی سی»

بی بی سی فارسی و دیگر رسانه‌های معاند از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به روح و روان مردم ایران دریغ نمی‌کنند. به همین جهت مهمترین ابزار برای این طیف، انتشار اخبار سیاه و منفی و ناامیدکننده از داخل ایران است.

متاسفانه در این میان برخی رسانه‌های اصلاح طلب به منبع خبر و منبع تهیه خوراک رسانه‌ای برای بی بی سی و دیگر رسانه‌های معاند بدل شده‌اند.

برای نمونه اخیراً بی بی سی فارسی در مطلبی به نقل از وبسایت خبرآنلاین نوشت: «سایت خبرآنلاین گزارشی از افزایش موارد ساقه‌دزدی از شالیزارهای برنج در استان‌های شمالی ایران منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، یکی از ساکنان روستای کیاسرا از توابع سنگر در استان گیلان می‌گوید: فقط در روستای ما طی یک ماه گذشته چهار مورد سرقت از زمین‌های برنج گزارش شده، کشاورزان می‌گویند حدود ۱۰ بسته از آن‌ها به سرقت رفته، یعنی چیزی حدود ۳۰ کیلوگرم.»

 

بی بی سی در ادامه نوشت: «خبرآنلاین نوشته هر چند سرقت محصول برنج در شمال ایران پیش از این هم سابقه داشته، ولی معمولاً پس از برداشت محصول صورت می‌گرفته و «ساقه دزدی» از شالیزارها پدیده نسبتاً جدیدی است. به گفته یکی از اهالی روستای گیلاوندان، قیمت برنج حدود ۱۰۰ هزار تومان است اما شالی برنج قیمتی حدود ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان دارد، اگر در یک شب فقط ۳۰ کیلوگرم هم درو کنند، چیزی حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان ارزش دارد که نصیب سارقین می‌شود.»

انتهای پیام/.

ارسال نظرات