۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۷۱۸۸۲۲
کارشناس امور دینی:

چشم و هم چشمی ها شکاف طبقاتی را در جامعه اسلامی افزایش می دهد

چشم و هم چشمی ها شکاف طبقاتی را در جامعه اسلامی افزایش می دهد
مازندران - حجت الاسلام توکلی گفت: چشم و هم چشمی ها به ویژه در کشورهای اسلامی بلای بزرگی است که جامعه را روز به روز به انحطاط نزدیک تر کرده و شکاف طبقاتی را افزایش می دهد.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت‌الاسلام حسن توکلی، کارشناس حوزه دینی در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهراء(س) کلاردشت گفت: جاهلیت مختص به زمان و مکان خاصی نیست، بلکه در هر زمان و مکانی این خصوصیات ظهور کند به آن جاهلیت اطلاق می شود.

وی افزود: در جهان امروز پیشرفت ‌های شگرف علمی بیش از هر زمانی سرعت گرفته و با همین تکنولوژی، مظاهر جاهلیت بیش از هر زمان دیگری خودنمایی می کند.

حجت الاسلام توکلی ادامه داد: جاهلیت مدرن، حاکم شدن صفاتی است که انسان را از خدا محوری به خود محوری می کشاند و به تعبیر قرآن انسان را از روشنایی به تاریکی منحرف خواهد کرد.

وی، یکی از نمودهای جاهلیت مدرن را بی بندوباری و انحراف جنسى معرفی و بیان کرد: بررسی آمار انواع تجاوزات جنسی، زنای با محارم، افزایش چشمگیر ایدز از طریق روابط جنسی به ویژه در ایران باید ما را به این فکر فرو برد که آیا صرف اطلاق پسوند اسلامی بر روی یک کشور و اطلاق مسلمان بر ما کفایت می کند تا ما سعادتمند و از بند جاهلیت آزاد شویم.

این کارشناس امور دینی ادامه داد: حضرت یوسف(ع) در مناجات خود، گرفتاری در غل و زنجیر را بسیار خوشایندتر از آلودگی به گناه می داند و مبتلایان به زنا را جاهل معرفی می کند.

حجت الاسلام توکلی، یکی از برجسته ترین شاخصه های دوران جاهلیت، ارزش گذاری بر پایه مادیات عنوان کرد و گفت: خدای متعال در آیات متعددی کفار و اهل کتاب را سرزنش می کند که چرا معیار را در برتری اموال می دانید.

وی با بیان این که چشم و هم چشمی ها به ویژه در کشورهای اسلامی بلای بزرگی است که جامعه را روز به روز به انحطاط نزدیک تر کرده و شکاف طبقاتی را افزایش می دهد، تصریح کرد: ساخت کاخ های مجلل، خرید خودرو های میلیاردی و صرف هزینه های سرسام آور برای مجالس گوناگون حتی عزا هشدار دهنده است.

این کارشناس امور دینی با بیان این که یکی دیگر از نمودهای جاهلیت مدرن، سودزایی و استفاده ابزاری از زنان است، ادامه داد: امام خمینی(ره) می فرمایند، مربی انسان‎، زن است، سعادت و شقاوت کشورها بسته به وجودِ زن ها است که با تربیت صحیح خود نسل درست می کند و کشور را آباد می کند.

حجت الاسلام توکلی در ادامه سخنان خود افزود: امام زمان(عج) به همان روش و سیره پیامبر(ص) عمل می کند و با بدعت ها مبارزه کرده و جاهلیت را منهدم می کند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات