۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۷۱۹۰۳۴

حل مشکل سهمیه‌بندی مرزها و درخواست از طرف عراقی برای افزایش ظرفیت فرودگاه‌ها

حل مشکل سهمیه‌بندی مرزها و درخواست از طرف عراقی برای افزایش ظرفیت فرودگاه‌ها
معاون اول رییس جمهور با اشاره به حل مشکل سهمیه‌بندی مرزها درخواست از طرف عراقی برای افزایش ظرفیت فرودگاه‌ها، گفت: فرآیند کنترل گذرنامه با سرعت و بدون معطلی در مرزها انجام می‌شود و امکان تردد با خودروهای شخصی فرا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  خبرگزاری فارس از اهواز، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، در جریان بازدید از پایانه مرزی شلمچه، از بخش‌های مختلف این پایانه و روند خدمات رسانی به زوار بازدید کرد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با حضور در چندین موکب در مرز شلمچه از نزدیک در جریان نحوه خدمات رسانی به زائران و همچنین دغدغه های موکب داران قرار گرفت.

مردم و زائران حاضر در پایانه مرزی شلمچه نیز با استقبال از حضور معاون اول رییس جمهور، دغدغه‌ها و مطالبات خود را مطرح کردند و دکتر مخبر دستوراتی برای رفع دغدغه‌ها و سرعت بخشیدن به روند تردد زائران صادر کرد.

معاون اول رییس جمهور همچنین در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اگرچه د‌ولت عراق تمام تلاش خود را برای تجهیز امکانات بکار گرفته است اما واقعیت این است که امکانات آن سوی مرز پاسخگوی این میزان زائر نیست.

وی افزود: خوشبختانه در پایانه‌های مرزی روند کمک به طرف عراقی و ارائه خدمات رفاهی به آن‌سوی مرز آغاز شده است و با مذاکره تلفنی که روز گذشته با نخست وزیر عراق انجام دادم، برخی از مسائل مرتفع شده به نحوی که در حال حاضر فرایند کنترل گذرنامه با سرعت و بدون معطلی انجام می شود.

وی ادامه داد: با هماهنگی ستاد اربعین خوزستان و عراقی، امکان ورود اتوبوس‌های ایرانی به خاک عراق فراهم شود تا مشکل کمبود ناوگان حمل و نقل در آن سوی مرز مرتفع شود.

معاون اول رییس جمهور با یادآوری مجدد این موضوع که زمان زیارت اربعین موسع است، از زائرین خواست با مدیریت و زمان‌بندی سفر، توقف خود را در کربلا کوتاه کنند تا دغدغه‌ها نسبت به ازدحام در بازگشت زائرین کاهش یابد.

مخبر ادامه داد: امسال جمعیت زوار بالا و اربعین با گرمای شدید هوا همزمان شده که امیداوریم با کمک خود زائرین بتوانیم مراسم اربعین را به نحو مطلوب برگزار کنیم.

وی با اشاره به بازدید مجدد خود از مرزها ظرف کمتر از دو هفته، تصریح کرد: شخص رییس جمهور نیز دغدغه جدی نسبت به برگزاری مطلوب مراسم اربعین دارد و دولت تمام توان خود را در دیپلماسی و مذاکره با عراق بکار گرفته و از طرف عراقی خواسته‌ایم ظرفیت پذیرش فرودگاه‌ها را افزایش دهند و مشکل سهمیه بندی مرزها نیز حل شده است.

معاون اول رییس جمهور همچنین از پیگیری برای حل مشکل تردد اتباع غیرایرانی از پایانه‌های مرزی کشورمان برای ورود به عراق خبر داد و گفت: برای تامین اتوبوس به میزان مورد نیاز، دستگاه‌های اجرایی ۳هزار اتوبوس فراهم کردند ضمن آنکه برای حل مشکل حمل و نقل، امکان تردد زائران با خودروهای شخصی فراهم شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات