۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۷۱۹۱۳۰

استقرار نیروهای حشد شعبی به‌منظور تأمین امنیت زائران اربعین در استان دیالی

استقرار نیروهای حشد شعبی به‌منظور تأمین امنیت زائران اربعین در استان دیالی
شمار زیادی از نیروهای حشد شعبی به‌منظور تأمین امنیت زائران اربعین حسینی(ع) و انتقال آنها به کربلای معلی، در استان دیالی مستقر هستند.

به گزارش  خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد التمیمی» از فرماندهان حشد شعبی اعلام کرد که حمایت‌های لجستیک حشد شعبی برای انتقال هزاران زائر اربعین حسینی(ع) از طریق گذرگاه‌های مرزهای شرقی استان دیالی ادامه دارد.

وی در گفتگو با وب‌سایت المعلومه اعلام کرد که 7 تیپ حشد شعبی به‌مدت 5 روز به‌شکل مستمر به مأموریت خود در انتقال زائران ادامه می‌دهند.

این فرمانده حشد شعبی افزود، نیروهای حشد شعبی همه توان و امکانات خود را برای خدمت به زائران از هر ملیتی به‌کار گرفته‌اند و با وجود تعداد زیاد زائران، اما نیروهای حشد شعبی روزانه در حال انتقال هزاران زائر به کربلای معلی هستند.

محمد التمیمی تصریح کرد: تاکنون اوضاع تحت کنترل بوده و حشد شعبی نقش محوری و مؤثر در انتقال زائران داشته است. 7 تیپ حشد شعبی در استان دیالی مستقر هستند و وظایف مهمی در حمایت از امنیت و ثبات مراسم اربعین انجام می‌دهند.

همچنین فرماندهی عملیات حشد شعبی در منطقه الجزیره عراق اعلام کرد که تیپ 46 حشد پس از کسب اطلاعات و در چارچوب طرح تأمین امنیت سفر اربعین، توانست ساعت 22 جمعه‌شب، طرح تروریستی برای هدف قرار دادن زائران امام حسین(ع) در شهر کربلای معلی را خنثی کند.

در بیانیه حشد شعبی آمده است که عملیات نیروهای آن برای کمین تروریست‌های مستقر در صحرای الرزازه استان الانبار در حالی صورت گرفت که عناصر داعشی در صدد اجرای عملیات تروریستی در مسیر زائران بودند.

حشد شعبی در پایان بیانیه خود اعلام کرد: «ما به ملت عراق و مهمانان سید الشهداء، این قول را می‌دهیم که همیشه برای پاسخ به دشمن تروریستی در آمادگی کامل باشیم».

انتهای پیام/+

ارسال نظرات