۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۷۱۹۱۳۸

نخستین گام های ترکیه برای اعزام افرادی به ایستگاه فضایی بین‌المللی

نخستین گام های ترکیه برای اعزام افرادی به ایستگاه فضایی بین‌المللی
۳۰ نفر از شهروندان ترکیه برای اعزام به ایستگاه فضایی بین‌المللی انتخاب شده‌اند.

به گزارش  خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ترکیه طی ماههای اخیر برای اعزام فضانورد اقدام به ثبت نام از داوطلبان کرده است که در این خصوص 36 هزار نفر ثبت نام کرده اند و از بین آنها 30 نفر انتخاب شده اند که 10 نفرشان زن هستند.

داوطلبان دعوت شده به آنکارا در حوزه های مهندسی، فیزیک، پزشکی و نجوم فعالیت دارند. 

موسسه تحقیقات علمی و فناوری ترکیه (TÜBİTAK)، مدیریت اعزام انسان به فضا را بر عهده گرفته است.

"عمر آتش" مدیر این پروژه اعلام کرد که 2 نفر هم می توانند برای اعزام به فضا انتخاب شوند.

وی با بیان اینکه افراد انتخاب شده برای گذراندن دوره سخت فضا نوردی به آمریکا اعزام خواهند شد، اظهار داشت: آنها درباره ایستگاه فضایی بین المللی آموزشهای تئوریک خواهند دید. آنها هم با مدل های اروپایی و هم ژاپنی آشنا خواهند شد. بخش اعظم دوره آموزشی آنها در آمریکا خواهد بود. اولین فضا نورد ترک، 10 روز در ایستگاه بین المللی فضایی خواهد ماند و برای دانشمندان ترک، آزمایش های مشخص شده را انجام خواهد داد.

اواخر سال 1399 بود که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از یک برنامه 10 ساله فضایی پرده‌برداری کرد که شامل اعزام فضانوردان ترک به کره ماه بود.

اردوغان گفت: نشست ابتدایی به کره ماه توسط راکت هیبرید ملی و معتبر ما صورت می‌گیرد که با همکاری بین‌المللی در سال 2023 به مدار فرستاده خواهد شد. ما به ماه می‌رویم.

بعد از آن، اعلام شد که اولین مرحله، اعزام فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی است و ثبت نام از داوطلبان برای این اعزام آغاز شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات