۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۷۱۹۱۹۷
در گفت‌وگوی اختصاصی با رسا مطرح شد؛

سرنوشت مسکن طلاب از زبان رئیس مرکز خدمات حوزه

سرنوشت مسکن طلاب از زبان رئیس مرکز خدمات حوزه
رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه در خصوص طرح نهضت ملی مسکن و سرنوشت مسکن طلاب به ارائه توضیحاتی پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین سید جمال الدین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در خصوص طرح نهضت ملی مسکن گفت: در تأمین مسکن قم مشکلی که وجود دارد اهمیت هجرت طلاب از قم به سایر نقاط کشور است از همین رو برای افرادی که در قم حضور دارند باید نسبت به اسکان موقت اقدام کنیم و در خصوص اسکان دائم در استان ها نیز اقداماتی خواهیم داشت.

وی در ادامه افزود: متولی ساخت مسکن برای طلاب در سراسر کشور مرکز خدمات حوزه های علمیه است و تعیین زمین صورت گرفته است؛ در تمام استان ها حدود 17 هزار نفر شرایط را دارند و مقدمات را در سامانه وزارت مسکن ثبت کردند که در مرحله راستی آزمایی مدارک است و پس از تثبیت یک شماره حساب توسط وزارت مسکن تعیین و سپس بخشی از پول ساخت توسط مرکز خدمات به صورت تسهیلات واریز می شود.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه در خصوص پرداخت هزینه های ساخت مسکن گفت: پس از تعیین شماره حساب و مشخص شدن پرداختی ها به صورت دوره ای و مورد بخشی از پرداخت توسط مرکز خدمات و بخشی دیگر توسط متقاضی انجام می گیرد و پرداختی های مرکز نیز تسهیلاتی خواهد بود.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص حمایت های مرکز خدمات حوزه نسبت به اسکان موقت طلاب در قم، خاطرنشان کرد: ما فقط وام ودیعه مسکن به طلاب می دهیم و سایر اقدامات مربوط به مرکز مدیریت حوزه های علمیه است؛ هر ساله مبالغی را به عنوان کمک ودیعه مسکن به طلاب در قالب وام اعطا می کنیم که در سال جاری نسبت به افزایش اجاره بها، رشد قابل توجهی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی در خصوص مبلغ وام ودیعه مسکن گفت: ابتدا مقرر شد سقف وام ودیعه در سال جاری صد میلیون تومان باشد که به علت افزایش تقاضا و مقدار اعتبارات میزان آن به 80 میلیون تومان کاهش یافت؛ امیدواریم اعتبارات ما افزایش پیدا کند تا بتوانیم وام بیشتری به طلاب متقاضی پرداخت کنیم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سالار
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
حرف دقیق بزن رئیس چرا نمیگی به طلاب مظلوم که صادره قم نیستن تسهیلات نمیدی؟
9
4
سید
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
آخه طلبه بی پول و بدون شغل از کجا بیاره اون تسهیلاتی که میدین رو برگردونه ؟
اصلا به چه دردش میخوره
8
4
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
سلام مسکن ملی ثبت کردیم ولی چرا نمیشه تو سایت درخواست تسهیلات مسکن ملی رو ثبت کرد؟؟
6
3
ناشناس
Iraq
۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
در مناطق محروم هم بودیم بارها در سایت برای مسکن ثبت و گزارش کردیم اما دریغ از یک اقدام.
الان که بعد از چندین سال شرایط فراهم شده سنگ اندازی می کنید ، نمیخواهم شما بسازید و اون تسهیلات هم بدید به اون اقشاری که مستثنی از شرایط هستند
7
2