۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۷۱۳۸۲۳

سرنوشت طلاب مقیم قم در زمینه نهضت ملی مسکن چه می شود؟

سرنوشت طلاب مقیم قم در زمینه نهضت ملی مسکن چه می شود؟
مرکز خدمات حوزه در حالی مسئله لزوم تغییر شهر از قم را در زمینه نهضت ملی مسکن برای طلاب مطرح کرده که سیاست تمرکززدایی از این شهر را در اولویت های اصلی خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، چندی قبل مرکز خدمات حوزه های علمیه طی اطلاعیه ای اعلام کرد که طلاب شهرستانی مقیم قم در زمینه نهضت ملی مسکن، شهر انتخابی خود را از قم به محل تولد خود تغییر دهند؛ البته این اطلاعیه برخی طلاب را با شرایطی که ذکر شده است از این ماجرا مستثنی کرده بود.

در همین راستا اخیرا حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید جمال‌الدین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در جلسه شورای سیاستگذاری مسکن طلاب استان که با حضور سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم برگزار شد، با بیان اینکه طبق آمار حدود 17 هزار نفر از طلاب ساکن استان قم، فاقد مسکن هستند، گفته است که سیاست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تمرکز زدایی از قم است تا طلاب و روحانیون در شهرهای خود و یا در شهرهای محل تبلیغ خودشان فعالیت داشته باشند و شئون روحانیت در امر تبلیغ عملیاتی بشود.

وی همچنین تأکید کرده است که از تعداد 17 هزار طلبه فاقد مسکن، حدود 3 هزار نفر آن‌ها واجد شرایط واگذاری مسکن در استان قم هستند که عملاً سیاست عدم تمرکز روحانیون در قم را ایجاد و تقویت می‌کند.

همچنین در این نشست با تأکیدات استاندار و رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بنا شد که در یک شورایی، موضوع مسکن طلاب، در کنار مسکن دیگر اقشار مردم برنامه‌ریزی و پیگیری شود 

گفتنی است در پایان این جلسه نیز حکم «ریاست شورای سیاستگذاری مسکن طلاب و روحانیون استان قم» با امضای آیت الله سید محمد سعیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قم، حجت الاسلام و المسلمین سید جمال‌الدین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم به ابراهیم معتمدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم اعطا شد.

حالا باید بررسی کرد که این طرح چه میزان به نفع طلاب بوده و چه مقدار در راستای تمرکززدایی مفید است و سرنوشت طلاب مقیم قم چه می شود؟ آیا اجرای این طرح برای طلاب در آینده موثر خواهد بود؟ آیا این مورد در راستای خدمات هدفمند به طلاب است؟

در همین این راستا خبرگزاری رسا سرنوشت طلاب مقیم قم در زمینه نهضت ملی مسکن را مورد بررسی قرار داده و نتایج پیگیری ها را به اطلاع طلاب محترم خواهد رساند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
مرکز خدمات بفکر ما طلاب مقیم نیست.من خونه هم قم بگیرم قم نمیمانم با ۳ تا بچه
0
0