۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۷۱۹۲۸۹
نماینده ولی فقیه در مازندران:

ویژه برنامه هایی در سطح استان برای جاماندگان اربعین برگزار شود

ویژه برنامه هایی در سطح استان برای جاماندگان اربعین برگزار شود
مازندران - امام جمعه ساری با اشاره به این که حقیقت دین محبت به اهل بیت(ع) است، گفت: برپایی مراسم های گرامیداشت ایام شادی و حزن اهل‌بی(ع) نیز بخشی از دینداری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در جلسه ستاد شئونات فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان، بر ضرورت برگزاری کیفی و منسجم برنامه‌های دهه آخر صفر تأکید کرد.

وی با بیان این که دل‌ها در ایام اربعین متوجه قبله کربلا و بعد هم قبله مدینه و مشهدالرضا می شود، افزود: بزرگداشت این ایام یک فریضه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به استقبال بی نظیر مردم از حضور در اجتماع عظیم اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: این حضور نشان دهنده اوج عشق و دلدادگی مسلمانان به ویژه ملت ایران نسبت به سید و سالار شهیدان است.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه حقیقت دین محبت به اهل بیت(ع) است، ادامه داد: دینداری و دین‌ورزی تنها به اقامه نماز نیست، برپایی مراسم های گرامیداشت ایام شادی و حزن اهل‌بی(ع) نیز بخشی از دینداری است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه عموم مردم ما باید ارادت به اهل‌بیت(ع) را در سبک زندگی خود نشان بدهند، تصریح کرد: به طور حتم عمل به سبک زندگی اهل بیت(ع) موجب زندگی سعادتمندانه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود به پیشرفت های کشورمان در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: همه این پیشرفت ها به ویژه در حوزه نظامی در کنار معنویت و توجهات الهی حائز اهمیت است.

وی با بیان این که حفظ پرچم این انقلاب بخشی از دین‌ورزی ما است، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های موجود برای ترویج ارزش های دینی در جامعه بهره گرفته شود.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به اجتماع بزرگ مازندراننی ها در مشهد مثدس همزمان ایام پایان ماه صفر اشاره کرد و گفت: این اجتماع باید یک برنامه کیفی و منسجم باشد که البته از باب رقابت نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه فضاسازی در مناسبت های مذهبی باید در دستور کار ادارات و نهادها باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخشی از دلدادگان حسینی فرصت حضور در مراسم معنوی اربعین را نیافتند می طلبد در روز اربعین هم نوا با زائرین اربعین در عراق ویژه برنامه هایی در سطح استان برای جاماندگان برگزار شود./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات