۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۷۱۹۰۰۱
نماینده ولی فقیه در مازندران ابراز کرد؛

اربعین حسینی؛ نمایش اقتدار امت اسلامی در برابر دشمنان دین

اربعین حسینی؛ نمایش اقتدار امت اسلامی در برابر دشمنان دین
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران، شورای فرهنگ عمومی را نهادی معین در جهت ترویج فرهنگ اربعین دانست و گفت: اربعین حسینی نمایش اقتدار امت اسلامی در برابر دشمنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و با اشاره به پنج سلام زیارت اربعین گفت: ما پاسدار فرهنگی هستیم که این پنج سلام پشتوانه و برآمده از آن و امام حسین(ع) قربانی آن فرهنگ است، این فرهنگ خون بهای شهدای تاریخ بوده و ما باید پاسداران خوبی از این فرهنگ باشیم.

امام جمعه ساری با اشاره به جایگاه شورای فرهنگ عمومی در کشور افزود: این شورای یکی از نهادهایی است که برای پاسداشت و ترویج از فرهنگ اربعینی و فرهنگی که خون بهای همه شهدای تاریخ است خروجی خوبی دارد.

وی، اجتماع اربعین حسینی را نمایش اقتدار امت اسلامی در برابر دشمنان دین و اهل بیت(ع) دانست و افزود: علی رغم تلاش دشمنان برای تأثیر گذاری بر این مراسم با عظمت، اما شاهدیم اربعین حسینی هر سال با عظمت و شکوه دو چندانی برگزار می شود.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت ۲۸ صفر و یاد و نام همه شهدای تاریخ، افزود: شورای فرهنگ عمومی یکی از نهادهایی است که برای پاسداشت و ترویج از فرهنگ عاشورایی خروجی خوبی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در رابطه با گزارش ارائه شده از سوی سرپرست آموزش و پرورش استان خواستار تحقیق در رابطه با موضوع کمبود نیروی بومی در غرب استان شد و گفت: اینکه آیا متقاضی وجود نداشت و یا توزیع ناعادلانه نیرو صورت گرفت باید مشخص شود.

نماینده ولی فقیه مازندران ادامه داد: اگر متقاضی نیروی کار در منطقه گردشگری غرب کم است باید بررسی و فرهنگ‌سازی صورت بگیرد تا جوانان به سنگر معلمی اهمیت بدهند‌، تعهد نیز مهم است.

وی با تاکید بر لزوم افزایش کیفیت تعلیم و تربیت در مراکز آموزشی استان، خاطرنشان کرد: برخی از معلمان و مدیران ارزشگرایی لازم را ندارند و این مورد رضایت ما نیست، میزان تشویق حضور دانش آموزان با پوشش متناسب اسلامی و ایرانی و سهم مدارس دولتی و غیردولتی در پذیرش در رتبه‌های بالای دانشگاهی در مازندران باید مشخص شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به گزارش مبسوط و کارشناسی فرمانده سپاه کربلای مازندران در رابطه با موضوع سگ گردانی گفت: بدون تعارف به مراکزی همچون مرکز فروش سگ نباید مجوز داد، این کار حرام است و چنین مراکزی باید تعطیل شوند چرا که متأسفانه سگ‌ها جایگزین فرزند شدند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود با گرامیداشت هفدهم شهریور بر ضرورت پیگیری جدی مصوبات شورای فرهنگ عمومی تأکید کرد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات