۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۷۱۹۳۸۳

باید خانوادگی به زیارت امام حسین(ع) آمد

باید خانوادگی به زیارت امام حسین(ع) آمد
بانوی نیجریایی با بیان اینکه حضور کودکان در بین زائران باید اتفاق بیفتد، گفت: باید خانوادگی به زیارت امام حسین(ع) آمد و از همین دوران کودکی عشق به سیدالشهدا(ع) را در وجود کودکان نهادینه کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری فارس ـ گروه حج و زیارت ـ مریم سادات آجودانی: عشق به امام حسین (ع) رنگ، نژاد و ملیت نمی‌شناسد. برای همین هم در ایام اربعین از سرتاسر جهان عاشقان حسینی خود را به کربلا می‌رسانند و به عزاداری می‌پردازند. یکی از جلوه‌های ویژه اربعین حسینی حضور زائران از کشورهای مختلف جهان است. زائرانی که ساعت‌ها در مسیر هستند تا بتوانند به کربلا مشرف شوند.

در بین زائرانی از کشورهای مختلف، زائران سیاهپوست آفریقایی با قدهای کشیده که در هر مسیری که می‌گذشتند، به سوی حرم سیدالشهدا (ع) تعظیم می‌کردند و سلام می‌دادند، جلب توجه می‌کرد. سعی کردم خودم را به آن‌ها برسانم تا از نحوه سفرشان به کربلا و زیارت امام حسین (ع) جویا شوم.

محمد رهبا، یکی از آن‌‌ها که به زبان عربی مسلط است، می‌گوید که از نیجریه آمده‌ تا در پیاده‌روی اربعین شرکت کند. او معتقد است که زیارت اربعین جلوه‌ای از عشق به امام حسین (ع) است که باید هر سال پرشور برگزار شود و اگر هم حتی برخی سعی دارند که این حماسه مسکوت بماند و در جهان به نمایش گذاشته نشود، باز هم باید عاشقان حسینی از راه‌های دور و نزدیک در کنار تبلیغ اربعین و رشادت‌های امام حسین (ع) را تبیین کنند تا همه با مسیر حسینی آشنا شوند و به این سمت حرکت کنند. 

زائران نیجریایی اربعین حسینی با پرواز از کشورشان بیش از ۶ ساعت در مسیر بوده‌اند تا به نجف اشرف برسند و پس از زیارت امام علی (ع) به کربلا مشرف شوند. در بین آن‌ها کودکانی هم بودند که به گفته بانوی نیجریایی حضور کودکان در بین زائران باید اتفاق بیفتد. او می‌گوید: باید خانوادگی به زیارت امام حسین (ع) آمد و از همین دوران کودکی، عشق به سیدالشهدا (ع) را در وجود کودکان نهادینه کرد. چرا که به نظرم عشق به امام حسین (ع) در فطرت بشر نهادینه شده است و این ما هستیم که باید آن را پرورش دهیم.

زائران نیجریایی وقتی متوجه می‌شوند که من ایرانی هستم، از امام خمینی (ره) می‌گویند و این‌که انقلاب اسلامی ایران برکات بسیاری برای مردم نیجریه داشته است.

نیجریه با جمعیتی حدود ۲۵۰ میلیون نفر است که بیش از ۴۰ درصد مردم این کشور را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

در بین زائران نیجریایی، برخی هم علاقه دارند تا از امام حسین (ع) بگویند. یکی دیگر از زوار نیجریایی با بیان اینکه بسیاری از مردم نیجریه عاشق امام حسین (ع) هستند، اما به دلیل برخی مشکلات نمی‌توانند به کربلا بیایند، تأکید می‌کند که سیدالشهدا (ع) فقط برای مسلمانان نیست، بلکه برای همه مردم و ملت‌هاست.

ارسال نظرات