۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۷۱۹۳۹۰
آیت الله سعیدی:

به مذاکرات دل نبندیم/ در برخورد با مشکل‌سازان برای مردم و نظام نباید مسامحه کرد

به مذاکرات دل نبندیم/ در برخورد با مشکل‌سازان برای مردم و نظام نباید مسامحه کرد
امام جمعه قم گفت: حالا که راه مذاکره باز شده است باید با صلابت و قاطعیت مذاکره کنیم ولی نباید به این مذاکرات دل ببندیم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: وقتی انقلابی شکل می گیرد و نظامی پایه گذاری می شود یک سازوکاری به کار گرفته می شود که نباید در ادامه آن سازوکار فراموش شود.

وی با بیان اینکه در اول انقلاب مردم حضور داشته، مدیریت کردند و کارها را پیش بردند، افزود: این نشان دهنده اهمیت نقش مردم در این انقلاب است که از امام و بعد از ایشان از مقام معظم رهبری حمایت کردند و انقلاب تا اینجا به موفقیت‌هایی رسیده است و چون حمایت مردم در زمان اهل بیت علیهم السلام نبود با وجود اینکه آنان از عصمت برخوردار بودند و هیچ تردیدی در مدیریت و راهکارهای رفع بحران آنها وجود ندارد ولی به موفقیت نرسیدند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: بر اساس اهمیت نقش مردم دو کار مهم باید انجام شود که اول اینکه مردم در جریان امور قرار بگیرند و مشکلات کشور با صداقت با مردم مطرح شود تا در حل آن مشارکت کنند و دوم مقابله با عواملی است که کشور را دچار اختلال می کنند زیرا بحث عطوفت و مدارا یک بحث است ولی با عواملی که برای مردم و نظام مشکل ایجاد می کنند نباید مسامحه شود.

وی با بیان اینکه همیشه برای سخت ترین و پیچیده ترین مشکلات راه حل وجود دارد، افزود: مهم این است که راه حل ها را چه کسی اجرا می کند و بازخورد آن در جامعه چطور خواهد بود و در این مسأله بحث همدلی و همراهی مدیران دولتی حتی در جلسات خصوصی خیلی مهم است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه آقای رئیسی و دولتشان راه خوبی را در پیش گرفته اند گفت: سفرهای استانی دولت با توجه به توصیه رهبر معظم انقلاب که باید نگاه به درون داشته باشیم بسیار مؤثر است و در کنار آن حالا که راه مذاکره هم باز شده است باید با صلابت و قاطعیت مذاکره کنند ولی نباید به این مذاکرات دل ببندیم و طبق فرموده مقام معظم رهبری باید به فکر خنثی سازی تحریم ها باشیم.

وی ادامه داد: همراهی دولت با مردم و جاهایی که مورد محبت و مراجعه مردم است باید مستمر باشد بنابراین ارتباط با مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه و نخبگان باید جدی تر وکاربردی تر باشد زیرا این ارتباط در جلب رضایت و همکاری بیشتر مردم نقش زیادی دارد.

ارسال نظرات