۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۷۱۹۴۴۷

تقدیر آیت‌الله سیستانی از موکب نائب الشهید و علاقه شهید ابو مهدی به آن

تقدیر آیت‌الله سیستانی از موکب نائب الشهید و علاقه شهید ابو مهدی به آن
حوالی عمود ۴۹۴ قدم های خسته‌زائران می‌رسد به موکب نائب‌الشهید، موکبی که مورد تقدیر شهید ابومهدی المهندس قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه زندگی؛ زینب نادعلی: مسیر مسقف عمود ۴۹۴ با آن بوی خوش عود و سربندان رنگارنگی که سایه‌بان سرمان شده، چشم‌هایم را مشتاق دیدن می‌کند و پاهایم را وسوسه ایستادن! به بهانه خستگی می‌ایستم روبه‌روی موکبی که با خط‌خوش سر در ورودی اش نوشته شده (موکب نائب الشهید). صف دور و دراز رو‌به روی موکب نمی‌گذارد تشخیص بدهم آنجا چه خبر است اما اینکه زائران بعد از چند دقیقه با یک لبخند دلپذیر و چشم‌های برق زده از صف بیرون می‌آیندبرایم جالب است‌. بین دست‌هایشان هرچه می‌گردم خبری از نذری های خوش طعم موکب‌ها نیست! از کسی پرس‌وجو می‌کنم و می‌گوید اینجا غذای روح می دهند یک رفیق برای ادامه مسیر! 

 

یک رفیق برای ادامه مسیر مشایه!

فرقی نمی‌کند هم‌سفر داشته باشید یا مسیر مشایه را به تنهایی آمده باشید‌. انتهای این صف خادم‌ها، دست‌تان را می‌گذارند در دست یک رفیق، آن هم از نوع آسمانی‌اش! خدام به فاصله چند قدمی هم نشسته‌اند و کارت نائب‌الشهید برای زائران صادر می‌کنند. کارتی که شما را تا انتهای راه همراه و هم‌قدم یک رفیق آسمانی خواهد کرد.  طولی نمی‌کشد همین که اسم شهید را بگویید کارتی با عکس و مشخصات آن شهید برایتان آماده می‌کنند. فرقی هم نمی‌کند ایرانی باشد یا عراقی! مدافع حرم باشد یا شهید دفاع مقدس! از هر کشوری و از هر مقاومتی که یاد کنید چند دقیقه بعد کارت نائب‌الشهیدتان را داغ داغ می‌دهند دست‌تان. من هم یکی را می‌گویم:(ابومهدی المهندس) و همین باعث می‌شود ماجرایی را برایم بازگو کنند. 

تقدیر آیت‌الله سیستانی از موکب نائب الشهید!

می‌دانید ابومهدی از این موکب تقدیر کرده؟! این جمله را پس از اینکه نام این شهید بزرگوار را به زبان می‌آورم «حسین عامریان» مسئول موکب نائب الشهید می‌گوید. مشتاق می‌شوم از این طرح بیشتر بدانم از ابومهندس و رابطه‌اش با این موکب! می‌گوید:« از سال ۹۵ موکب نائب الشهید برپا شده و در مکان‌های مختلف مسیر مشایه به زائران خدمت کرده. این طرح توسط کانون هم بستگی فرزندان شاهد اجرا و مدیریت می‌شو‌د و اغلب خدام ما از فرزندان شهدا هستند. به غیر از  عمود ۴۹۴ در مرز شلمچه و فرودگاه امام خمینی نیز موکب نائب‌الشهید برپا است. طبق تجربه‌هایی که در این سال‌ها داشتیم این طرح برای زائران بسیار جالب است و واکنش های خوبی از آنها دریافت کردیم. گاهی بسیار متاثر می‌شوند و صحنه‌های قشنگی رقم می‌خورد. بعضی از زائران از ابتدای مسیر در دلشان نیت می‌کنند هم‌قدم یکی از شهدا باشند اما شاید دوست داشته باشند این نیت جنبه نمادین و بیرونی هم داشته باشد که کارت نایب‌الشهید این کار را انجام می‌دهد. موکب ما دو افتخار بزرگ دارد یکی از افتخارات آن تایید و تقدیر آیت‌الله سیستانی است که سعی می‌کنند هر سال با ما در این امر شریک باشند و این افتخار بزرگی برای مان است! 

 

ماجرای علاقه ابومهدی به این موکب! 

اما قصه افتخار دوم فرق دارد اشاره می‌کند به تابلویی که آن طرف تر گذاشته شده. یک تابلو که شامل چند جمله عربی است و پایش امضای ابومهندس خورده است:«سال ۹۸ سردار رشید شهید ابومهدی المهندس برای بازدید به موکب ما آمدند و بسیار از این طرح تجدید و تقدیر کردند. حتی دست خطی هم برای ما به جا گذاشتند. این نوشته اطمینان قلبی شد برای ما در ادامه مسیر. نوشته‌اند موکب نائب الشهید کار ارزشمند و مهمی را پیش گرفته است. دوست داریم که همکاری‌مان را با کانون فرهنگی همبستگی فرزندان شاهد افزایش بدهیم و اتفاقات بهتری را رقم بزنیم.» اشاره می‌کند به گوشه‌ای دیگر یک عکس دسته‌جمعی با حضور ابومهدی و خنده دلنشین اش. ادامه می‌دهد:« وقتی سردار به اینجا آمده بودند به من گفتند حالا که شما نائب این همه شهید شدید نائب ما هم می‌شوید یا نه؟ من هم به شوخی جواب دادم شما شهید بشوید چشم! چند وقت بعد خبر شهادت‌شان، حسرت نشاند بر دلمان اما حالا گوشه‌ای از همه کارت‌های نائب الشهید عکسی از ایشان و سردار سلیمانی است.»

استقبال زائران خارجی از موکب نائب‌الشهید!

چند خانم ترک زبان که یکی از ترکیه‌است و مابقی از کشور آذربایجان  اسم شهید مورد‌نظرشان را به یکی از خادم‌ها می‌گویند. چند مهمان هندی هم از راه می‌رسند و با استقبال گرم خادمان رو‌به رو می‌شوند. اینجا کارت‌ها به زبان‌های انگلیسی، فارسی، عربی، ترکی و اردو برای زائران آماده می‌شود‌. نمی‌توانم خوشحالی دختر ترکیه‌ای را بعد از گرفتن کارت نائب‌الشهید وصف کنم! کارت را به سینه‌اش می‌چسباند و تند تند پشت سر هم به زبان خودش چیزهایی می‌گوید. از خادمی که با او هم کلام شده جویای حرف‌هایش می‌شوم و می‌گوید:«دارد خداراشکر می‌کند و تشکر می‌کند که باعث شدیم شهیدی هم‌مسیرش باشد» اینجا مرزهای جغرافیایی بی‌معنی است‌ از هر کجای دنیا که فکرش را بکنید زائری ایستاده و هم‌مسیری می‌خواهد برای ادامه راه...اینجا مرز محور مقاومت مسلمانان است نه آن خطوط جغرافیایی ای که برایمان تعریف کرده‌اند!

دست‌هایی که با حاج‌قاسم هم عهد می‌شوند

آخرین شگفتانه موکب نائب‌الشهید برای چشم‌های مشتاق من و هر زائری که از اینجا گذر می‌کند. تابلو بزرگ چهره ابومهدی و حاج قاسم است‌ که‌ با اثر انگشت زائران اباعبدالله شکل گرفته. عامریان می‌گوید:«راستش را بخواهید روزی که قرار شد طرح اولیه تصاویر را رو‌به روی موکب قرار دهیم تا مردم آن را با اثر انگشت‌هایشان کامل کنند فکرش را نمی‌کردیم به این خوبی دربیاید!»راست می‌گویند اگر نمی‌گفتند ماجرای این تابلوها چیست من هم خیال می‌کردم کار یک نقاش ماهر است. سر انگشتم را به جوهر آغشته می‌کنم و روی عکس ابومهدی می‌نشانم. اثر انگشتی هم بر عکس حاج قاسم به جا می‌گذارم.خادم‌ها می‌گویند این اثرانگشت‌ها یعنی هم عهدی با این دو شهید یعنی ادامه دادن مسیرشان!

انتهای پیام/

ارسال نظرات