۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۷۱۹۵۰۹
سردار کارگر خبر داد؛

رونمایی از ۲۴۰ عنوان کتاب در هفته دفاع مقدس

رونمایی از ۲۴۰ عنوان کتاب در هفته دفاع مقدس
شست خبری رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست خبری رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت امروز یکشنبه ۲۷ شهریور در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سردار بهمن کارگر ضمن تسلیت به مناسبت اربعین حسینی(ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این مراسم بیان کرد: در چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس در سال جاری برنامه‌ها با شعار ما مقاوم هستیم برگزار خواهد شد. ۴۷۷ ستاد برای بزرگداشت سالروز دفاع مقدس در کل کشور داریم که ۱۲۶۴ برنامه با ۴۹۷۷ فعالیت در طول هفته دفاع مقدس در کل کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: تعداد برنامه‌هایی که در مجموعه سازمان‌های لشگری برگزار خواهد شد ۲۵۴ برنامه با ۱۴۹۷ فعالیت خواهد بود. همچنین در سازمان‌های کشور ۱۰۱۰ برنامه با ۳۴۸۰ فعالیت و استان‌ها ۱۲۶۴ برنامه با ۴۹۷۷ فعالیت خواهند داشت.

سردار کارگر در ادامه با بیان اینکه هر روز از هفته دفاع مقدس نام مخصوصی با برنامه‌های خاص خود را دارد شرح داد: آغاز هفته دفاع مقدس پنجشنبه ۳۱ شهریور است که به ترتیب پنجشنبه با عنوان «پیشکسوتان مقاومت و دفاع مقدس»، جمعه با عنوان «معنویت، زنان، خانواده و سلامت»، شنبه با عنوان «ولایتمداری، جوانان، علم و دانش‌پژوهی»، یکشنبه با عنوان «شهیدان، جانبازان، آزادگان؛ صلابت و فخرآفرینی»، دوشنبه با عنوان «دفاع همه‌جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف و سربازان» سه‌شنبه با عنوان «وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی» چهارشنبه با عنوان «نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، روحانیت، عشایر و پیشمرگان کرد مسلمان» و پنجشنبه آخرین روز با عنوان «فرماندهان عزتمداران و حماسه‌آفرینان» است.

سردار کارگر با اعلام رونمایی از ۲۴۰ عنوان کتاب در هفته دفاع مقدس گفت: ۱۰۶ عنوان نماهنگ، ۱۱۹۳ مراسم یادبود شهدا و تکریم رزمندگان و خانواده ایثارگران، برپایی ۷۰۱ نمایشگاه کتاب و آثار هنری (گرافیک، خوشنویسی، نقاشی و ...)، ۴۱۶ نشست تخصصی در حوزه دفاع مقدس، ۲۲۴ مراسم شب شعر و خاطره و ۲۹ اجرای نمایش و تئاتر خیابانی اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که ما داریم تجلیل و تکریم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس است که در هفته دفاع مقدس از این عزیزان تجلیل خواهد شد. همچنین چهارشنبه سی‌ام شهریور با تعدادی از فرماندهان و رزمندگان، خانواده شهدا و جانبازان در محضر مقام معظم رهبری خواهیم بود. این برنامه به صورت زنده از طریق تلویزیون نیز پخش خواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به برنامه‌های صداوسیما بیان کرد: مجموعه صداوسیما در معاونت سیما با ۶۵ برنامه با ۳۵۵ فعالیت و در ۱۳ شبکه تلویزیونی و معاونت صدا ۱۵۲ برنامه با ۹۰۲ برنامه پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه برخی از عناوین مهم برنامه‌‌ها اینگونه شرح داد: برگزاری آیین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت، برگزاری رژه نیروهای مسلح در مراکز استان‌ها، برگزاری رژه دریایی نیروهای مسلح در استان هرمزگان، برگزاری گرامیداشت عملیات کمان ۹۹،‌ برگزاری گرامیداشت شهدای عملیات ثامن‌الائمه(ع)، برگزاری مراسم تجلیل از عشایر دوران دفاع مقدس، برگزاری کنگره ملی شهدای منا (لاله‌های سفید)، برگزاری مراسم یادواره شهدای محلات (طرح آبروی محله)، نواختن زنگ ایثار در روز اول بازگشایی مدارس در سراسر کشور، برگزاری طرح ملی شنبه‌های با کتاب با محوریت معرفی کتاب‌های دفاع مقدس، تجدید میثاق با شهدا در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه‌ها، برگزاری همایش سنگرسازان بی‌سنگر، برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای مدافع سلامت و تجلیل از خانواده ایشان، دیدار و تکریم خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، ارسال پیامک به مخاطبین اپراتورهای تلفن همراه با موضوع دفاع مقدس، برگزاری مسابقه چهارجانبه فوتبال متشکل از تیم‌های دارای شهدای دوران دفاع مقدس، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی با نام و یاد شهدای جنگ تحمیلی، برگزاری گرامیداشت شهدای روحانیت در دفاع مقدس و مقاومت،‌ نشست و خوانش کتاب دفاع مقدس برای کودکان، دعوت و سخنرانی فرماندهان دفاع مقدس در پیش از خطبه‌های نماز جمعه و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، برگزاری رزم نمایش و نمایش‌های میدانی دفاع مقدس، برپایی استیج خیابانی(سرودها و نمایش‌های دفاع مقدسی)،‌ برگزاری مراسم یادواره‌های شهدای فرهنگی و دانش‌آموز و شهدای دانشجو، برگزاری یادواره شهدای زن و همایش اسوه‌های صبر و مقاومت،‌ برگزاری اجلاسیه منطقه‌ای شهدای هنرمند و پیشمرگ مسلمان کُرد، تولید و پخش مستندهای دفاع مقدس، رزمایش کمک‌های مؤمنانه و کمک به اقشار محروم، برگزاری مراسم شب خاطره و روایتگری دفاع مقدس، دیدار و تکریم جانبازان در آسایشگاه‌ها، برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی به مناسبت هفته دفاع مقدس، انجام ویزیت رایگان بیماران به مناسبت هفته دفاع مقدس در مناطق محروم.

ارسال نظرات