۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۷۱۹۵۲۵

چگونه از وعده صبحانه لذت ببریم ؟

چگونه از وعده صبحانه لذت ببریم ؟
یک پزشک تغذیه و رژیم درمانی معتقد است: مصرف یک لیوان آب به همراه وانیل پس از برخاستن از خواب در ابتدای صبح به افزایش اشتها کمک می‌کند.

یک پزشک تغذیه و رژیم درمانی معتقد است: مصرف یک لیوان آب به همراه وانیل پس از برخاستن از خواب در ابتدای صبح به افزایش اشتها کمک می‌کند.

 

دکتر مجید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، اظهار کرد: در ابتدای صبح و پس از برخاستن از خواب میزان بزاق دهان کمتر از مواقع دیگر روز بوده و این خود به خود مقداری کاهش اشتها برای مصرف صبحانه ایجاد می‌کند که این موضوع با دریافت صبحانه‌های منظم به مرور زمان از بین می‌رود.

 

 

این پزشک تغذیه و رژیم درمانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه افرادی که میل به صبحانه ندارند، برای این که به خوردن صبحانه راغب شوند، باید چه کاری انجام دهند، به خبرنگار ایسنا گفت: اگر فردی اشتهای کافی برای دریافت صبحانه را ندارد، بهتر است که از مقدار بسیار جزئی و کم شروع کرده و به مرور زمان روز به روز مقدار دریافت آن را افزایش دهد.

وی ادامه داد: مصرف یک لیوان آب به همراه وانیل پس از برخاستن از خواب در ابتدای صبح به افزایش اشتها کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  ایسنا ، احمدی با اشاره به اینکه خوردن وعده صبحانه علاوه بر دریافت کالری مورد نیاز بدن در تنظیم سوخت و ساز بدن نیز مؤثر است، خاطر‌نشان کرد: مصرف صبحانه انرژی و نیروی کافی برای شروع یک روز را به افراد می‌دهد و مصرف این وعده غذایی در کودکان و نوجوانان از ضرورت بیشتری برخوردار است، چرا که در یادگیری بهتر آنها در سر کلاس درس تأثیر می‌گذارد.

این پزشک سمنانی گفت: در یک صبحانه معمول روزانه، مواد غذایی مختلف با توجه به نوع فعالیت، شرایط فیزیولوژیکی و همچنین عادات غذایی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، اما مصرف نان، شیر و لبنیات، پنیر، تخم‌مرغ و هر از گاهی مصرف آب میوه جات‌ یا سبزیجات و خیار و گوجه و.. به غنی کردن این وعده غذایی مهم کمک می‌کند.

این پزشک متخصص تصریح کرد: هر مرد روزانه به 2500 و هر زن به 2250 کالری نیاز دارد که در یک رژیم غذایی روزانه نرمال حدود 400 الی 450 کالری آن باید از طریق وعده صبحانه جذب شود.

ارسال نظرات