۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵
کد خبر: ۷۱۹۵۵۶
آیت الله اعرافی:

همه متون باید نگاه مهارتی و کاربردی داشته باشند

همه متون باید نگاه مهارتی و کاربردی داشته باشند
مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه رویکردهای راهبردی و کلان نباید مغفول بماند، گفت: همه متون باید نگاه مهارتی و کاربردی داشته باشند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار مدیران مرکز آموزش های کاربردی حوزه های علمیه، با اشاره به گزارش ارائە شدە از فعالیتهای این مرکز، ضمن تشکر از اهتمام صورت گرفته عنوان کرد: در سال‌های آینده تحولات اساسی در فضاهای سخت افزاری حوزه رخ می‌دهد که سال‌ها مستمع می‌شوند و تفاوت‌هایی ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه رویکردهای راهبردی و کلان، نباید مغفول بماند، اظهار کرد: رویکردهای کلان همیشه باید بماند اگر چه باید در میدان و عمل باشیم و در صحنه حضور داشته باشیم و روزانه کار کنیم اما همه این‌ها باید در پرتو یک نگاه راهبردی و کلان باشد تا استمرار پیدا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه تاکید کرد: همیشه عملیات تان را تحت شعاع یک حرکت راهبردی و کلان قرار بدهید و به صورت مستمر آسیب شناسی و بازسازی کنید؛ البته این امر نیازمند نگاه پژوهشی است و دائم باید پژوهش و تحلیل صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در کنار عملیات باید راهبر و ناظر باشید، ادامه داد: عملیات یک بال شما است، اما بال مهمتر شما نگاه راهبردی و مهارتی در همه حوزه و معطوف به نیازها است. جمع بین عملیات میدانی و کار ستادی راهبری و پایش فرایند آموزش های کاربردی بسیار مهم است.

آیت الله اعرافی با تاکید بر رویکرد راهبری و عملیات ستادی اظهار کرد: باید مقدمات تولید متون، منابع، درسنامه ها و نرم افزارها اندیشیده و انجام شود.

مدیر حوزه های علمیه در رابطه با تربیت استاد و مربی گفت: باید کاری کنید که در دو یا سه سال آینده همه مدارس، مراکز و سطوح عالی حوزه به خصوص در دروس عمومی دارای مربی و استاد بشوند.

آیت الله اعرافی بیان کرد: در حوزه اساتید باید نسبت خود را با آموزش دقیق تر کنید و جایگاه و بهره‌مند آن‌ها از طرح هدفمندی باید در یک ماه آینده مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه تعامل با نهادهای دیگر کار بسیار ارزشمندی است، عنوان کرد: نباید خود را رقیب نهادهای دیگر بدانید و باید کارهای مشترک خوب تعریف کنید، البته روسای نهادها باید در جریان باشند و به صورت بخشی نباشد.

وی ادامه داد: کار شما این است که نگاه کاربردی و مهارتی را در درون رشته ها، متون و منابع همه بخش‌ها حوزه اشراب کنید و همه پیوست مهارتی داشته باشند.

مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه همه مدارس و متون باید نگاه مهارتی و کاربردی داشته باشند، اظهار کرد: برای این امر باید طرح جامع تهیه کنید و گام به گام جلو بروید.

وی با اشاره به اینکه کارنامه مهارتی طلاب را جدی بگیرید، اضافه کرد: درختواره فراز و فرود زیادی داشت و بابت آن تشکر می‌کنم و امیدوارم در چند ماه آینده تمام شود.

ارسال نظرات