۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۷۱۹۶۰۵

برپایی محفل بین‌المللی قرآن در ایام اربعین

برپایی محفل بین‌المللی قرآن در ایام اربعین
منتظر المنصوری، مدیر مرکز بین‌المللی تبلیغ قرآن وابسته به آستان مقدس حسینی، در ایام اربعین به برگزاری محفل قرآنی بین‌المللی به میزبانی موکب ندای الاقصی اقدام کرد.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، منتظر المنصوری، مدیر مرکز بین‌المللی تبلیغ قرآن اعلام کرد: با توجه به اینکه عراق در ایام اربعین حسینی شاهد پدیده‌ای کم‌نظیر در جهان یعنی راهپیمایی اربعین با حضور میلیون‌ها نفر از سراسر جهان است، این مرکز در راستای عمل به رسالت تبلیغی خود با همکاری دانشگاه اهل‌ بیت(ع) به برگزاری یک محفل بین‌المللی قرآن با میزبانی موکب ندای الاقصی اقدام کرد.

به گفته وی در این محفل شماری از علما، قاریان و استعدادهای قرآنی در رشته حفظ و قرائت حضور داشتند.

المنصوری در خصوص برنامه‌های اجرا شده در این محفل افزود: در ابتدای این برنامه‌ها رافع العامری، قاری بین‌المللی آستان مقدس حسینی آیاتی چند از قرآن را تلاوت کرد و در ادامه حمید النجدی، رئیس دانشگاه اهل‌ بیت(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت.

در ادامه نیز حسن الشوکی، قاری قرآن آیاتی را تلاوت و سپس نماینده مجمع علمای فلسطین سخنرانی کرد و در ادامه شماری از حافظان، استعدادهای قرآنی و قاریان به اجرای برنامه پرداختند.

از سوی دیگر اداره امور قرآنی حرم مطهر امام حسین(ع) اقدام به برگزاری گردهمایی علما در این موکب کرد. در این گردهمایی، حسن المنصوری، مشاور امور قرآنی حرم مطهر حسینی با اشاره به نقش قرآنی این حرم در تثبیت مفهوم وحدت اسلامی که وجه مشترک پیام امام حسین(ع) و قرآن کریم است، تصریح کرد: حرم مطهر حسینی همواره کوشیده است تا با انجام رسالت تبلیغی خود در کشورهای مختلف جهان اسلام، در راه ترویج و تثبیت مفهوم وحدت اسلامی گام بردارد.

در پایان شماری از تألیفات قرآنی مرکز بین‌المللی قرآنی در میان علما و شخصیت‌های دینی و علمی حاضر در این محفل توزیع شد. این شخصیت نیز به نوبه خود از تلاش‌های مرکز بین‌المللی قرآن وابسته به آستان مقدس حسینی در زمینه ارائه طرح‌ها و برنامه‌های مناسب قرآنی در کشورهای مختلف جهان، تقدیر و تشکر کردند.

ارسال نظرات