۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۷۱۹۶۰۷
مقام نظامی صهیونیست اذعان کرد؛

سید حسن نصرالله بزرگترین تهدید برای رژیم صهیونیستی است

سید حسن نصرالله بزرگترین تهدید برای رژیم صهیونیستی است
یکی از مقامات ارشد نظامی رژیم صهیونیستی گفت که دبیرکل حزب الله لبنان مهمترین تهدید برای ساختار نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی است.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از یک ژنرال ذخیره ارتش این رژیم نوشتند که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان مهم‌ترین تهدید علیه ساختار امنیتی و نظامی اسرائیل از زمان فروپاشی ارتش‌های نظام مند در منطقه است.

بر اساس این گزارش، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از «یسرائیل زیف» افسر ذخیره و فرمانده سابق بخش عملیات ارتش این رژیم گزارش داد: سید حسن نصرالله در مجموع، مهمترین تهدید برای نهادهای نظامی و امنیتی اسرائیل از زمان فروپاشی ارتش‌های سازمان یافته در منطقه پیرامون ما است. بنابراین زیر نظر داشتن رویکرد، شخصیت و رفتار او همیشه در برنامه کاری افسران ارشد اسرائیل و شخص من و سایرین قرار داشته است.

وی در ادامه افزود: بیش از هر چیز باید نصرالله را همیشه جدی گرفت. در کل او به قول خود پایبند است. شما هرگز نیت او را نخواهید فهمید، اما این شخص به طور کلی اقوال و افعالش اگر نگوییم کاملاً بر هم منطبق هستند می‌توان گفت که همخوانی مطلق دارند.

در همین رابطه، تحلیلگر مسائل فلسطین در کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی درباره سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله گفت: سخنانی که اخیراً از نصرالله شنیدیم جدید نیست. این در واقع گفتمان او در ماه‌های اخیر بوده که در هفته‌های اخیر به اوج خود رسیده است؛ نصرالله هفته‌های اخیر خط بسیار تهاجمی علیه اسرائیل را در پیش گرفته است.

وی افزود: سخنانی که از سید حسن نصرالله می‌شنویم یعنی اینکه اسرائیل تسلیم شده است چرا که در طول هفته‌های گذشته گفته می‌شد که اسرائیل ماه سپتامبر استخراج گاز را آغاز خواهد کرد ولی اکنون این مسئله تا ماه اکتبر به تعویق افتاده است. در پی این تحولات، رسانه‌هایی مانند المیادین و المنار که وابسته به حزب الله هستند، اعلام کرده‌اند که اسرائیل در مقابل حزب الله عقب نشینی کرده و برداشت گاز را به تعویق انداخته است.

این تحلیلگر صهیونیست در پایان مدعی شد: دو طرف در نهایت به توافق می رسند، ارزیابی من این است که لبنان و اسرائیل در بحث گاز به توافق می رسند و نصرالله پس از آن می‌آید و می‌گوید که به خاطر تهدیدهای من، مفاد این توافق خوب است.

گفتنی است که دبیرکل حزب الله لبنان روز شنبه در سخنرانی خود به مناسبت اربعین تهدید کرد در صورتی که لبنان به مطالباتش دست پیدا نکند، اجازه استخراج نفت و گاز از میدان کاریش به کسی داده نخواهد شد و این یک خط قرمز است. سید حسن نصرالله پیشتر تأکید کرده بود که تهدیدهای اسرائیل درباره ترسیم مرزها بی ارزش بوده و تصمیم و رویکرد حزب الله در این خصوص روشن است.

ارسال نظرات