۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۷۱۹۶۱۶
رئیس شورای علمای شیعه پاکستان:

شخصیت و اهداف نهضت امام حسین جهانی است

شخصیت و اهداف نهضت امام حسین جهانی است
حجت‌الاسلام والمسلمین نقوی گفت: بشریت همراهی با امام حسین(ع) را مایه افتخار و هدایت خود می داند و مردم از هر دین، مذهب، منطقه و کشور از سیره ایشان پیروی می کنند.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان در پیام خود به مناسبت اربعین حسینی گفت: ذات امام حسین (ع) و شهدای کربلا، و اهدافشان جهانی است. اعتلای دین مبین اسلام، تأمین و اعاده کرامت انسانی و حقوق بشر، مرهون مبارزه خونین و فداکاریهای بزرگ آن حضرت است.

وی در ادامه اظهار داشت: نه تنها میلیون ها مسلمان در سراسر جهان، بلکه پیروان سایر ادیان نیز با ارادت و احترام فراوان یاد و خاطره فداکاری بزرگ امام و یاران باوفایش را گرامی می دارند. همانند سال های گذشته، امسال نیز میلیون ها فدایی از سراسر جهان، جدای از دین و مذهب، در سرزمین کربلا گردهم آمدند و به مقام شامخ فرزند رسول خدا و شهدای کربلا ادای احترام کردند. شخصیت سیدالشهدا، فراتر از اختلافها و شکافهای طبقاتی و الگوی همه انسانهاست. به همین دلیل است که بشریت در چهارده قرن اخیر همراهی با امام عالی مقام را مایه افتخار و هدایت خود می داند و بدون تبعیض دین و مذهب و منطقه و کشور از سیره ایشان پیروی می کند.

رئیس شورای علمای شیعه پاکستان تصریح کرد: برنامه ها و مجالس عزاداری وسیله ای برای ترویج اندیشه حسینی است و مخالف هیچ دین و مکتبی نیست. در همین حال بخشی از حقوق اساسی، قانونی و حقوق شهروندان پاکستان است بنابراین محدودیت یا ممانعت از آن، غیر قانونی است. دولت ها موظفند آزادی و حقوق شهروندان خود را محدود نکنند و از حقوق آنها حمایت کنند. بر عهده دولت و نیروی انتظامی است که وظایف خود را صادقانه در ارتباط با مجالس، موکب ها و راهپیمایی ها در مناطق مختلف انجام دهند.

حجت‌الاسلام سید ساجد نقوی با استناد به قرآن تاکید کرد: طبق وحی الهی مسلمانان با هم برادر و امت واحد هستند. بنابراین برادری، احترام متقابل و مدارا با در نظر گرفتن احساسات همه مسالک باید حفظ شود و مردم با آگاهی و آشنایی بیشتر با نهضت سیدالشهداء، وحدت و همدلی را پیش گیرند و از مظلومان حمایت و ظالمان را محکوم کنند.

ارسال نظرات