۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۷۱۹۷۳۴
وزیر کشور:

نیروی انتظامی برای تأمین امنیت زوار اربعین کار بزرگی انجام داد

نیروی انتظامی برای تأمین امنیت زوار اربعین کار بزرگی انجام داد
وزیر کشور گفت: نیروی انتظامی برای تأمین امنیت زوار اربعین کار بزرگی انجام داد، همچنین حضور میدانی استانداران در مرزها تأثیر بسزایی داشت.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، احمد وحیدی وزیر کشور با حضور در نشست مشترک کمیسیون‌های امور داخلی کشور و امنیت ملی گزارشی از کارهای ستاد اربعین ارائه کرد و گفت: از آنجایی که عراق در سال گذشته به دلیل بیماری کرونا اعلام کرده بود زوار نمی‌پذیرد، ما اعلام رسمی از عراق نداشتیم که امسال چه تصمیمی در این زمینه دارد، با این حال از دی‌ماه سال گذشته جلساتی برای هماهنگی برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) برگزار شد.

وی ادامه داد: غیر از هماهنگی با دولت عراق، 17 دستگاه با ستاد اربعین هماهنگ شدند و دیگر شاهد صف بستن در پشت درِ سفارت عراق نبودیم، همچنین هزینه‌ای برای صدور ویزا و تردد از مرز عراق دریافت نشده، کار دیگر این بود که مجوزی برای استفاده از سایر مرزهای کشور دریافت شد.

وزیر کشور ادامه داد: انجام راهپیمایی اربعین در وضعیت گرمای بالای 50 درجه تدابیری لازم داشت، 170 میلیون بطری آب پیش‌بینی شد، سایبان، حمل و نقل و تأمین پارکینگ نیز صورت گرفت.

وحیدی با بیان اینکه حداکثر زمان ماندگاری در مرز ایران 2 تا 3 ساعت و متوسط زمان ماندگاری 20 دقیقه بود،گفت: نیروی انتظامی برای تأمین امنیت کار بزرگی انجام داد، همچنین حضور میدانی استانداران در مرزها تأثیر بسزایی داشت.

وزیر کشور درباره علت توقف عبور از مرزها توضیح داد: سرعت کار عراقی‌ها بسیار کندتر از اقدامات ما در مرز بود، از این جهت برای صیانت از مردم توقفِ عبور اعلام کردیم تا گرما و فشار، زائرین را اذیت نکند.

وحیدی تأکید کرد: بودجه ستاد اربعین 35 میلیارد تومان بود و این بودجه برای 4 بانده کردن جاده‌ها، خرید سایبان، تأمین برق و ایجاد گیت در عراق هزینه شد و استانداران همچنان بدهکار هستند. 

همچنین سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد اربعین در این جلسه، توضیح داد: در شرایطی اربعین را برگزار کردیم که گرما تمام شئون این مراسم را تحت تأثیر قرار داده بود و مشکلات داخلی عراق را نیز شاهد بودیم، با این حال عملیات اربعین با افتخار انجام شد و هلال احمر با 4 برابر ظرفیت خود در مراسم حضور داشت.

ارسال نظرات