۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۷۱۹۷۴۴

شروع سال تحصیلی جدید پس از دوسال تعطیلی همراه با پروتکل های بهداشتی

شروع سال تحصیلی جدید پس از دوسال تعطیلی همراه با پروتکل های بهداشتی
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه پایگاه‌های تغذیه و بوفه‌های مدارس بعد از 2 سال می‌توانند آغاز به کار کنند، گفت: اگر دانش‌آموز و اولیای مدرسه علائم سرماخوردگی و بیماری دارند حتماً در منزل استراحت کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت در مورد موضوع تمهیدات لازم برای بهداشت مدارس در برنامه «صبح و گفت‌وگو» رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه امسال تمام برنامه‌های آموزشی به شکل حضوری انجام می‌شود، اظهار کرد: اگر چه بیماری کرونا کنترل شده و اعداد و شاخص‌ها هم نزولی هستند اما باید بپذیریم که همچنان با شرایط اپیدمی کرونا و خطر شیوع سایر بیماری‌های تنفسی مواجهیم.

وی با تأکید بر اینکه بهداشت فردی همچنان باید با دقت و شدت بیشتری رعایت شود، افزود: شستن دست‌ها، رعایت نظافت به‌ویژه در سرویس‌های بهداشتی و شیرآلات و سطوح مشترک پُراستفاده مانند دستگیره‌های در و سطوح نیمکت‌ها ضروری است.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، استفاده از ماسک توسط دانش‌آموز و اولیای مدارس را ضروری خواند و گفت: اگر از زمان تزریق آخرین دُز واکسن اولیا و مسؤولان مدرسه ۶ ماه گذشته باشد حتماً باید دُز یادآور را تزریق کنند.

فرهادی تصریح گرد: طبق ابلاغیه مشترک وزارت بهداشت با وزارت آموزش‌ و پرورش، اگر دانش‌آموز و اولیای مدرسه علائم سرماخوردگی و بیماری دارند حتماً در منزل استراحت کنند.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های تغذیه و بوفه‌های مدارس نیز بعد از دو سال می‌توانند آغاز به کار کنند، تأکید کرد: باتوجه‌به برداشتن ماسک از روی صورت در موقع صرف غذا و میان وعده‌ها، بهتر است پایگاه‌های تغذیه در شرایطی فعالیت کنند که در حیاط مدرسه و فضای باز باشد.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اظهار کرد: باتوجه‌به ابلاغ دستورالعمل وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی مبنی بر لزوم تشدید بازرسی‌های تیم‌های بهداشت محیط از مراکز آموزشی و مدارس همکاران ما وارد مدارس می‌شوند و ضمن بازرسی‌های بهداشتی، در صورت نیاز مشاوره هم می‌دهند.

پایان پیام/ ت 5

ارسال نظرات