۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۷۱۹۷۹۹

علامه فضل الله درباره بحرانی‌تر شدن اوضاع لبنان هشدار داد

علامه فضل الله درباره بحرانی‌تر شدن اوضاع لبنان هشدار داد
علامه فضل الله یکی از علمای برجسته لبنان ضمن تأکید بر تسریع در تشکیل دولت جدید، هشدار داد وخیم شدن شرایط این کشور موجب می‌شود اوضاع از کنترل خارج شود.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، علامه سید علی فضل الله درخواست کرد با جدیت برای اوضاع کنونی و افزایش مشکوک نرخ دلار در برابر لیره چاره اندیشی شود.

علامه فضل الله از سکوت مداوم دولت و همه طرف‌های ذیربط در قبال افزایش دیوانه وار نرخ دلار در برابر لیره و نیز از خودداری از برداشتن هرگونه گامی برای مهار آن یا جلوگیری از افزایش تصاعدی آن ابراز تعجب کرد و گفت چنین وضعی به سقوط تدریجی کشور منجر و باعث می‌شود مردم به صورت مرحله به مرحله چنین وضعی را قبول کنند.

او افزود آنچه رخ می‌دهد خطرناک است و همگان باید برای تهیه طرح اضطراری اقتصادی تلاش کنند یا دست کم گام‌های عملی بردارند که از حجم فشار‌های شدیدی که به لبنانی‌ها در معیشت و در وضع روانی و بهداشتی شان وارد می‌شود کاسته شود چرا که نزدیک است همه چیز در لبنان متوقف شود.

علامه فضل الله بر تسریع در تشکیل دولت جدید و عبور از موانعی که جلوی تشکیل آن را می‌گیرد تأکید و خاطر نشان کرد راهکار‌ها نمی‌تواند از خارج باشد و اگر برخی کشور‌ها همت به خرج دهند نهایتش آن است که جلوی سقوط کامل کشور و انفجاری را که امکان دارد پیامد‌های منفی در عرصه‌های مختلف داشته باشد، بگیرد.

علامه فضل الله بر اهمیت تسریع در حل مشکل دولت تأکید کرد، زیرا به جلوگیری از ورود کشور به یک وضعیت سیاسی ناشناخته و هرج و مرج امنیتی که نشانه‌های آن‌ها ظاهر شده است، کمک می‌کند.

وی گفت انتخاب رئیس جمهور مهم‌ترین راهکار برای بازیابی امید لبنانی‌ها درباره امکان نجات و اعتماد جامعه بین المللی به این کشور است.

ارسال نظرات