۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۷۱۹۸۱۱
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار:

باید نوآوری های بزرگان عرصه فقه و اجتهاد شناسایی و پژوهش شود

باید نوآوری های بزرگان عرصه فقه و اجتهاد شناسایی و پژوهش شود
آیت الله فاضل لنکرانی گفت: فصلنامه فقه و اجتهاد به دنبال جمع آوری و تحقیق درباره نوآوریهای بزرگان عرصه فقه و اجتهاد است تا نظریه های نوآورانه آنان را تحقیق و شناسایی کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در جلسه تجلیل و ارائه گزارش فراینده اعطای رتبه علمی و پژوهشی دو فصلنامه فقه و اجتهاد که قبل از ظهر امروز در سالن جلسان مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد با اشاره به فراز و فرودهای پیش آمده در مسیر فصلنامه فقه و اجتهاد اظهار داشت: در دوران گذشته مشکلات عدیده ای پیش روی انتشار فصلنامه قرار گرفت و حتی تا پای تعطیلی هم پیش رفتیم؛ اما با همت همکاران و دست‌اندرکاران مربوطه این کار اتفاق نیفتاد و الحمدالله این مسیر ادامه پیدا کرده است.

وی در ادامه افزود: ما در فصلنامه فقه و اجتهاد به دنبال جمع آوری و تحقیق درباره نوآوری های بزرگان عرصه فقه و اجتهاد هستیم تا حرف های تازه آنان و نظریه های نوآورانه علما در این حوزه را جمع آوری کرده و درباره آنان تحقیق و پژوهش کنیم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به فرا رسیدن یکصدمین سال تاسیس حوزه علمیه خاطر نشان کرد: بسیاری از بزرگان، چه در علم فقه و چه در علم اصول گمنام مانده و شناخته نشده اند و نام و یادی از آنان نیست که لازم است بزرگان فقه و اجتهاد و نوآوری های آنان در این عرصه مطرح شده و شناخته شوند.

آیت الله فاضل لنکرانی در پایان ابراز امیدواری کرد که این فصلنامه بتواند از وزانت خوبی برخوردار باشد و کمی ها و کاستی های موجود در این عرصه را جبران کرده و به پیشرفت حوزه و مباحث فقهی و اجتهادی کمک شایانی کند.

ارسال نظرات