۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۹۷۸۴۸
حجت الاسلام حسینی خواه تشریح کرد؛

گزارشی از عملکرد پژوهشی مرکز فقهی ائمه اطهار

گزارشی از عملکرد پژوهشی مرکز فقهی ائمه اطهار
حجت الاسلام حسینی خواه به ارائه گزارشی از عملکرد پژوهشی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، گفت: بازتصویر اسلام در عصر امویان، کلان پروژه پژوهشی این مرکز است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسینی خواه معاون پژوهش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر موسسه با اشاره به هفته پژوهش گفت: این هفته فرصتی برای ارائه گزارش مجموعه فقهی ائمه اطهار است، این مؤسسه نهادی علمی حوزوی دارای کارکردهای آموزشی تربیتی و پژوهشی با رویکرد اجتهادی در زمینه فقه تخصصی به فعالیت می پردازد.

وی با بیان اینکه از سال 1389 معاونت پژوهش با 7 بخش تاسیس شده است، اظهار داشت: در حال حاضر 7 گروه علمی در موضوعات فقه اقتصادی، فقه حقوق بشر، فقه پزشکی، فقه سیاست، فقه ارتباطات، رسانه وهنر و قرآن و حدیث در حال فعالیت های پژوهشی است.

حجت الاسلام حسینی خواه با تاکید بر تولیدات پژوهش این موسسه ابراز کرد: 90 عنوان طرح پژوهشی از جمله آیات فقه پزشکی، نظریه دفاعی امنیتی شیخ طوسی، تغییر جنیست ، ترمیم بکارت از منظر فقه و حقوق و مبانی استفتائات قضایی آیت الله فاضل لنکرانی از آثار و تولیدات پژوهشی این موسسه فقهی است.

معاون پژوهش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به نشریات تخصصی این نهاد علمی پژوهشی خاطرنشان کرد: دو فصلنامه فقه و اجتهاد و دو فصلنامه فقه سیاست دو نشریه تخصصی این موسسه فقهی هستند که فصلنامه فقه سیاست مجوزهای آن گرفته و در ماه های آینده به چاپ خواهد رسید.

وی با بیان اینکه 17 مقاله علمی در نشریات علمی پژوهشی و 40 مقاله تخصصی در نشریه تخصصصی چاپ کرده ایم، عنوان کرد: ما با 26 مرکز آموزشی و مراکز حوزوی و دانشگاهی به منظور بهرمندی از ظرفیت های علمی تفاهم نامه همکاری داریم و 11 پروژه مشترک پژوهشی با مراکز داریم.

حجت الاسلام حسینی خواه با اشاره به اینکه 75 نشست علمی در مرکز برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در سال 99علی رغم مشکلات و کرونا 9 کرسی علمی ترویجی در مرکز برگزار شد.

وی با اشاره به کتابخانه غنی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: در این کتابخانه 54 هزار جلد کتاب فراهم شده که در حال حاضر 2300 نفر عضو این کتابخانه هستند، 350عنوان کتاب در انتشارات مرکز فقهی در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

معاون پژوهش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در پایان اظهار داشت: بازتصویر اسلام در عصر امویان کلان پروژه پژوهشی موسسه فقهی ائمه اطهار(ع) است، این مرکز تخصصی رتبه یک در موضوعات سلفی پژوهی را دارد./پ202/

ارسال نظرات