۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۷۱۹۸۸۳

آغاز حرکت دوچرخه سواران کاشانی به سوی حرم مطهر رضوی

آغاز حرکت دوچرخه سواران کاشانی به سوی حرم مطهر رضوی
اصفهان – حجت الاسلام احتشام رکابزدن در مسیر زیارت امام رضا(ع) را در نوعی جهاد دانست و گفت: جهاد دارای ابعاد مختلفی است که یکی از آن‌ها جهاد ورزشی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علی احتشام صبح امروز در گلزار شهدای دارالسلام در بدرقه دوچرخه سواران غریب الغربا سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان به مشهد الرضا، گفت: مسلمان بودن تنها به عبادت فردی نیست بلکه مسلمان مومن باید در راستای زنده نگهداشتن نماد‌های الهی و دینی اهتمام داشته باشد.

وی استفاده از ابزار ورزشی دوچرخه و رکاب زدن برای احیای نماد‌های و شعائر دینی که بیانگر تقوا است را حائز اهمیت دانست و افزود: افتخار می‌کنم از اینکه تا قبل از پوشیدن لباس روحانیت دوچرخه سوار بودم.

حجت الاسلام احتشام با تأکید بر اینکه دوچرخه سواران غریب الغربا کاشان هم در مبدأ و هم در مقصد موفق هستند، اظهار داشت: رکابزدن در مسیر مشهد اردهال کاشان تا مشهد الرضا و توسل به امامزاده علی ابن باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان و تجلیل و تعظیم این امامزاده راهکار زیبایی است که باید همراه با بصیرت و معرفت باشد.

امام جمعه موقت کاشان رکابزدن برای زیارت امام رضا(ع) را در راستای جهاد دانست و با بیان اینکه جهاد دارای ابعاد مختلفی است که یکی از آن‌ها جهاد ورزشی است، تصریح کرد: نماد جهاد ورزشی کار بسیار بزرگی است که شما انجام می‌دهید.

حجت الاسلام احتشام تأکید کرد: رکابزدن برای رسیدن به آستان مقدس امام رئوف و زیارت امام رضا(ع) حرکت الهام بخشی است که می‌تواند از مبدأ تا مقصد مورد رضایت امام زمان(عج) قرار داشته باشد.

لازم به ذکر است، بیست و دومین تور دوچرخه سواری غریب الغربا سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری کاشان گرامیداشت هفته دفاع مقدس با هدف معرفی امامزاده علی ابن باقر(ع) و آئیین سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال کاشان صبح امروز با حضور در گلزار شهدای دارالسلام کاشان و تجدید میثاق با شهدا سفر ۱۰ روزه خود به مشهد الرضا را آغاز کردند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات